نقش تغییر رنگ بسته بندی در فروش، به طور کلی می توان گفت اولین چیز که در نگاه اول مشتری اثر میگذارد رنگ بسته بندی محصول است و باعث ترغیب بیشتر مشتری برای خرید آن محصول میشود . با رنگ ها می توان نشان داد که این محصول یا کالا برای چه افرادی در جامعه تولید شده و قرار است کدام نیاز مشتری را جواب بدهد.

لذا رنگ در بسته بندی باعث جلوه بیشتر محصول در بین محصولات رقبا در قفسه فروشگاه ها می شود. رنگها به راحتی می توانند مفهوم لوکس بودن، پاکیزگی، خوشمزه بودن و ارزشمند بودن را به مخاطب منتقل کنند.

مزایا و معایب تغییر رنگ

نکته قابل توجه برای فروش محصول انتخاب درست رنگ در بسته بندی است. مثلا در بسته بندی محصولات جهت کودکان میشود از رنگهای قرمز ،سبز،زرد، صورتی استفاده کرد زیرا باعث جذب بیشترکودک برای خرید آن محصول میگردد. همچنین استفاده از رنگ آبی نشانگر اعتماد و اطمینان  است که بیشتر در بسته بندی اب معدنی استفاده میگردد و رنگ سبز بیانگر شادابی و حیات است و در بیشتر محصولات نشان دهنده محیط زیست است و باعث ترغیب بیشتر جوانان و دوستداران محیط زیست میشود. رنگ مشکی بیانگر مرغوبیت و کیفیت یک محصول است.

می توان گفت مهمترین معایب تغییر رنگ دربسته بندی این باشد که: بدلیل اینکه مشتریان وفادار به یک محصول وقتی تغییر رنگ را در محصول ببیند باعث شود در دید اول جهت خرید آن محصول به چشم مشتری نیاید و خرید نکند. لذا بخاطر اینکه مشتری به رنگ قبلی محصول عادت کرده است موقع خرید فقط به دنبال رنگ قبلی است که همین خود سبب صدمات زیادی برای آن برند میگردد. فروش آن محصول کم میشود به طور کلی میتوان گفت تغییر دادن یک شب رنگ محصول ریسک بزرگی دارد و باید کاملا حساب شده و با برنامه ریزی این کار انجام شود . در بعضی مواقع تغییر رنگ باعث میشود که آن محصول در بین محصول رقبا اوج گرفته و فروشش بیشتر شود پس آگاهانه باید تغییر رنگ انجام شود.

اگر نگران جایگاه و فروش بالایی که الان دارید، هستید بهتر است به ترکیب کلی رنگها دست نزده بلکه با کمی روشن تر یا تیره تر کردن رنگ فعلی تغییر کوچکی ایجاد کرد و باعث شود مشتری تصویر ذهنیش در مورد محصول شما تغییر کند و محصول را جسورتر یا مدرن تر نشان دهد. انتخاب رنگ ها با توجه به نوع محصول باید انجام شود و به همین منظور دانستن روانشناسی رنگ ها اهمیت زیادی دارد.

میتوان اینطور نتیجه گرفت قبل از تغییر رنگ دربسته بندی، تمام جوانب کار را سنجید شاید کمی تغییر رنگ باعث قوی تر شدن برند شما شود و شاید هم باعث ورشکستگی شما شود.

پس اگر به دنبال یک تغییر در کارو پیشه خود هستید باید کالا و محصول خود را با طرح و سبک جدید در معرض دید افراد بگذارید تا بتوانید به یک طرح و رنگ خاص برند خود با تاثیرگذاری و ترغیب خرید بیشتر مشتری دست یابید، رنگها به نوعی پیام تبلیغاتی برای محصول شما هستند.

         

سخن آخر …

نارون کارتن توانسته در زمینه طراحی و تولید بسته بندی، پاسخگوی نیازهای مشتریان در زمینه فروش بهتر باشد. برای داشتن بسته بندی با رنگ بندی مناسب می توانید با مشاوران نارون کارتن ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *