شاید تا به حال ساخت یک جعبه را در خانه تجربه کرده باشید احتمالا به عنوان یک کاردستی به آن نگاه کرده اید ولی باید گفت اگر صاحب محصول یا آنلاین شاپی هستید و نیاز به جعبه در تعداد کم دارید می توانید جعبه مورد نیازتان را به آسانی در منزل بسازید. در این مقاله میخواهیم روش ساخت جعبه کیبوردی را به شما آموزش دهیم.

جعبه کیبوردی

روش ساخت جعبه کیبوردی در خانه شاید در درجه اول کار سختی به نظر آید اما باداشتن چند وسیله ساده و یک الگوی خوب میتوانید به راحتی در منزلتان آن را بسارید. به جعبه ای که درب آن از بغل باز می گردد کیبوردی گفته می شود. جعبه کیبوردی را می توان از جنس مقوا و یا کارتن سه لایه به راحتی ساخت. این ورق و مقواها را از شرکت های کارتن سازی مانند شرکت نارون کارتن می توان تهیه نمود.

در ابتدا باید ابعاد و وزن محصولی که می خواهیم درون پک قرار دهید را بدانید و طبق این اطلاعات کار ساخت جعبه را آغاز نمایید. اگر محصولتان وزن کم و سبکی دارد مقوا گزینه مناسبی برای درست کردن جعبه کیبوردی می باشد ولی اگر وزن محصول بالا است باید از کارتن برای ساخت جعبه استفاده کرد. اگر جنس جعبه متناسب با وزن و ابعاد محصول نباشد جعبه دفرمه می شود.

ابزار و وسایل ساخت جعبه کیبوردی

برای درست کردن جعبه کیبوردی ابزار زیادی لازم نیست و با داشتن چند وسیله که به راحتی در خانه پیدا می شوند میتوان شروع به ساخت جعبه کرد. ابزار لازم عبارتند از:

یک عدد ورق یا مقوا متناسب با ابعاد محصول

قیچی، خط کش، خودکار یا مداد، کاتر

الگوی جعبه کیبوردی

ما در اینجا الگوی ساخت جعبه کیبوردی را برایتان قرار می دهیم تا به آسانی بتوانید با داشتن این الگو یک جعبه کیبوردی شیک و زیبا بسازید.

طریقه ساخت جعبه کیبوردی

همان طور که گفتیم در ابتدا باید ابعاد محصول یعنی طول، عرض و ارتفاع را بدست بیاورید و سپس ورق یا مقوایی نزدیک به این ابعاد آماده کنید و طبق ابعاد محصولتان و مانند الگو بر روی آن با خط کش خطوط را بکشید سعی کنید خط ها منظم کشیده شوند.

در مرحله بعد باید دور تصویری که کشیده شده را با قیچی برش دهید به عنوان دیگر تصویر را دور بری کنید.

بعد از مرحله برش تصویر، خطوط داخلی را تا می زنیم تا ورق یا مقوا فرم جعبه را بگیرد. جعبه کیبوردی نیاز به چسب و منگنه ندارد و فقط با تا زدن منظم و مرتب شکل جعبه را به خود می گیرد. فقط باید جایی که جعبه قفل می شود را با کاتر برش بزنید، برای این کار قیچی گزینه مناسبی نمی باشد زیر امکان دارد جعبه تان را خراب کند.

بعد از قرار دادن جای قفل جعبه شما آماده استفاده می باشد و می توانید محصولتان را درون آن قرار دهید. به همین راحتی شما توانستید یک جعبه کیبوردی درست کنید. این روش برای ساختن جعبه در تعداد کم و محدود گزینه خوبی می باشد به این ترتیب شما با کمترین هزینه می توانید جعبه ای مناسب محصولتان درست کنید.

طرح جعبه کیبوردی

اگر می خواهید جعبه تان شکیل تر و زیباتر شود می توانید از برچسب و لیبل های آماده برای طرح روی آن استفاده نمایید. این برچسب و لیبل ها در انواع طرح و رنگ موجود می باشند که با تهیه و قرار دادن آنها بر روی جعبه مطمئنن بسته بندی شما زیبایی بیشتری پیدا خواهد کرد.

سخن آخر …

شرکت نارون کارتن با تلاش شبانه روزی توانسته در زمینه تولید انواع جعبه و کارتن جایگاه خوبی در میان مشتریان پیدا کند و در صدر شرکت های کارتن سازی قرار بگیرد. درست است که جعبه در تعداد کم را می توانید در منزل بسازید ولی در تیراژ بالا امکان چنین کاری وجود ندارد و باید کار تولید و ساخت جعبه را به شرکت های تولید کننده بسته بندی مانند نارون کارتن تا پک های متناسب با محصولتان همراه با چاپ برند و لوگوی مد نظر شما تولید و تهیه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *