احتمالا اسم نگهدارنده یا منقسم کارتن را شنیده باشید، در این اینجا ما به شما تفاوت میان منقسم و نگهدارنده را توضیح می دهیم و کاربرد هر یک را با توجه به شکل ظاهری که دارند بیان می کنیم.

 

منقسم

منقسم یا جداکننده به لایه های از کارتن یا مقوا گفته میشود که با تقسیم بندی های مناسب محصول درون کارتن یا جعبه مقوایی موردنظر قرار گرفته و باعث جداسازی محصولات در کنار یکدیگر میشود.

معمولا برای وسایل گران بها یا شکستنی افراد وسایل و لوازم موردنیازشان را به دور یک کاغذ باطله یا روزنامه می پیچند و درون کارتن و جعبه موردنظر قرار می دهند، اما در برخی موارد دیده شده است که با وجود چنین کارهایی هم وسیله یا لوازم موردنظر دچار آسیب شده یا شکسته شده است.

بهترین راه حل میتواند استفاده از کارتنهای تقسیم باشند که به آنها منقسم میگویند. اکثر تولیدکنندگانی که محصولات شکستنی از جمله: لیوان، فنجان و سایر ظروف شکستنی را تولید میکنند، مایلند از بسته بندی هایی استفاده کنند که دارای یک جداکننده یا به اصطلاح منقسم باشد تا در حین جا به جایی تا رسیدن به دست مشتری عاری از هرگونه آسیب باشند.

معمولا منقسم ها از انواع کارتنهای سینگل فیس، ۳لایه، ۵لایه می باشند. مسلما هرچه تعداد لایه های کارتن بالاتر باشد مقاومت این جداکننده ها نیز بیشتر است. صفحه تقسیمی که تشکیل میشود همانند یک صفحه شطرنجی میباشد که شامل خانه هایی است که محصولات درون آنها قرار میگیرند. یکی از صنایعی که از منقسم یا جداکننده برای محصولاتش استفاده می کند، صنعت داروسازی میباشد.

          

نگهدارنده

در برخی موارد نگهدارنده و مقسم همان جداکننده است که با یکدیگر یکسان اند یعنی نگهدارنده کاری مشابه جداکننده انجام میدهد اما در بیشتر موارد با یکدیگر تفاوت دارند که به آن اشاره خواهیم کرد.

منقسم یک صفحه تقسیم میباشد یعنی اگر از بالا به کارتنی که درون آن منقسم تعبیه شده است بنگرید آنرا همانند صفحه شطرنج می بینید که دارای خانه هایی است که با توجه به سایز و نوع، محصول شما درون آن قرار گرفته و از محصول دیگری مجاور خود جدا میشود تا در حین حمل و نقل به یکدیگر برخورد نکرده و دچار آسیب نشوند.

اما نگهدارنده که از اسم آن پیداست، برخلاف منقسم که حائلی ما بین محصولات است، کالای شما را در دل خود نگه میدارد.

در برخی موارد جعبه هایی به تولید میرسند که برای یک محصول ساخته شده اند و درون آن جعبه نیز یک نگهدارنده قرار داده شده است که کالا به تنهایی درون آن holder قرار میگیرد.

     

 

تفاوت نگهدارنده با منقسم کارتن که به ترتیب holder و divider نامیده میشوند، عینا در معانی آنها نهفته است. نگهدارنده برای این موضوع تعبیه شده است که از کالای شما درون بسته بندی، بیشتر محافظت نماید و امکان دارد که تنها یک کالا همانند فنجان یا ماگ درون آن قرار گیرد. اما جداکننده به منظور جدا کردن محصولات در مجاورت یکدیگر درون جعبه یا کارتن بسته بندی استفاده میشوند.

 

در این مقاله درباره نگهدارنده یا منقسم و تفاوت این دو را عنوان کنیم که امیدواریم برایتان مفید و خواندنی باشد. برای سفارش بسته بندی های مقسم دار می توانید از کارشناسان نارون کارتن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *