چاپ دیجیتال جعبه نوعی از چاپ میباشد که امکان درج تصاویر را به صورت چاپی روی بسته بندی محصولات فراهم می آورد. این نوع چاپ برای تعداد کم و تیراژهای پایین مورد استفاده قرار میگیرد، اگرچه که چاپ دیجیتال در مقایسه با چاپ افست از هزینه ی بیشتری برخوردار بوده اما کیفیت آن بالاتر است و این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری همراه میباشد که چاپ دیجیتال را به گونه ای در بین افراد و تولید کنندگان مختلف معروف و محبوب کرده است.

چاپ دیجیتال با توجه به اینکه بلافاصله بعد از تقاضا در تیراژهای محدود با امکان تغییر تصاویر و نوشته ها امکان چاپ را به مشتری میدهد بسیار متقاضی داشته و هم چنین با امکان صرفه جویی در نیروی انسانی و ماشین آلات در کنار افزایش کیفیت در هر برگه چاپی روز به روز رو به گسترش بوده و در حال رسیدن به نقطه ی رقابت با چاپ افست میباشد.

مزایا چاپ دیجیتال

از آنجایی که در دنیای امروز چاپ دیجیتال رو به پیشرفت بوده و با توجه به مزیت هایی که دارد در حال توسعه است،  در ادامه به مواردی از مزایا این نوع چاپ اشاره خواهیم کرد.

سرعت چاپ در سیستم دیجیتال بسیار بالا است، به دلیل آنکه طرح و رنگ مستقیما در رایانه طراحی شده و کاغذ مورد نظر به دستگاه متصل میگردد و از طریق رایانه چاپ بر روی کاغذ صورت میگیرد که در این حالت دیگر نیازی به نیروی انسانی همانند فرآیند چاپ افست نمیباشد و کار با دستگاه چاپ دیجیتال نیازمند توانایی و تجربه خاصی نیست.

امکان تغییر داده ها همانند تصاویر و یا نوشته ها در چاپ افست قابل تغییر نمی باشد در حالیکه در سیستم چاپ دیجیتال جعبه شما میتوانید به راحتی بخشی از داده های خود را تغییر دهید. به همین دلایل است که چاپ دیجیتال یکی دیگر از انواع چاپی است که طرفداران زیادی را مخصوصا در تیراژهای پایین به خود اختصاص داده است.

ابعاد سطح چاپی

چاپ دیجیتال در فرآیند خود به سه گونه بزرگ، عریض و متوسط تقسیم بندی میشوند:

چاپ عریض: سفارشاتی که در این ابعاد استفاده شده و به چاپ میرسند می بایست در فضای باز موزد استفاده قرار گیرند به همین علت در سطح چاپی این نوع سفارشات از مواردی استفاده میشود که بتواند  در مقابل عوامل محیطی مثل نور خورشید و آب مقاوم باشند و معمولا فرمت آنها با ابعاد ۱۵۰ سانتی متر طول و ۵۰۰ سانتی متر عرض میباشد.

چاپ بزرگ: در این نوع فرمت از دستگاه های نورافشان و لیزری استفاده میشود که پوسترها و سفارشاتی که حداکثر عرض ۱۵۰ سانتی متری دارند و در ابعاد بزرگ تر از کاغذ آسه میباشند، چاپ میشوند.

چاپ متوسط: در این نوع چاپ که بیشتر برای محصولاتی از جمله: بروشور، عکس، کارتن ویزیت، کاتالوگ و غیره از دستگاه های لیزری و جوهرافشان استفاده شده که معمولا در ابعاد ۳۳*۴۸ میباشد.

 

سوالات متداول کاربران

چاپ دیجیتال چیست؟

این نوع چاپ توسط یک سیستمی از طریق رایانه بر روی کاغذ مورد نظر مستقیما چاپ میشود و از وضوح خوب و با کیفیت تصاویر و نوشته ها برخوردار بوده که بر خلاف چاپ افست امکان تغییر هر داده های در آن وجود دارد.

تفاوت چاپ دیجیتال با افست چیه؟

چاپ دیجیتال با توجه به فرایند آسانی که دارد توسط رایانه طرح و رنگ ها طراحی شده و مستقیم بر روی کاغذ مورد نظر چاپ میشوند و دیگر نیازی به نیروی انسانی نبوده که در تیراژهای پایین جوابگوی نیاز مشتریان میباشد.

کدوم چاپ بهتره؟

هر یک از چاپ های موجود برای انواع محصولات طراحی شده اند و کاربرد متفاوتی نیز دارند از آنجایی که در دنیای امروز سرعت و کیفیت حرف اول را میزند، چاپ دیجیتال یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *