عبارت دایکات را به طور کلی می توان به عنوان فرآیند برش مقوا، انواع کارتن، پلاستیک، ورقه های فلزی، کاغذ به شکل های خاص که به کمک قالب های خاص و با استفاده از ماشین آلات پیشرفته به مانند دستگاه دایکات پینگ پونگی ، دایکات فکی و دایکات روتاری یا دوار برای تولید انبوه کارتن های دایکاتی (جعبه دایکاتی) تعریف کرد.

به انواعی از کارتن هایی که شکل عادی ندارند دایکاتی گفته می شود. در صنعت کارتن سازی اگر کارتن ساده باشد، توسط دستگاه تولید می گردد بدون اینکه نیاز به قالبی داشته باشد ولی اگر شکل خاصی داشته باشد لازم است قالب دایکاتی و یا روتاری تهیه گردد و با استفاده از آن کارتن تولید، که به این کارتن تولید شده کارتن دایکاتی گفته می شود. برای ساخت این نوع از کارتن ها از دستگاه دایکات استفاده می شود. از این نوع کارتنها برای بسته بندی انواع میوه و صیفی جات مانند کیوی، توت فرنگی، گوجه و غیره استفاده می شود. ساخت این نوع کارتن ها نیازمند دقت و سرعت در صنعت کارتن سازی است.

قالب به شکلی که قرار است کارتن ساخته شود با استفاده از تخته و تیغ های فلزی ساخته می شود که این کارتن بدون تلورانس ابعاد می باشد. سپس با قرار دادن ورق کارتن روی این قالب ها ورق های کارتن به مانند کارتن مورد نیاز شکل می گیرید. صنعت دایکات یک راهکار مناسب و بسیار عالی و پرطرفدار برای طرح های پیچیده و غیر استاندارد است. جعبه های ساخته شده در این صنعت عموما برای آنهایی مناسب است که به زیبایی و کیفیت اهمیت خاصی می دهند و همیشه به دنبال فروش بیشتر محصولات خود هستند.

مزایای دایکات

  • می توان با آن کارتن هایی کوچک و متوسط تولید کرد.
  • بهترین راهکار برای آنهایی است که به دنبال بسته بندی های خاص و شیک هستند.

 

نمونه کارتن های دایکاتی ( کارتن دایکات )  تولید شده در صنعت کارتن سازی شامل موارد زیر می باشد:

  • کارتن های سوراخ دار: مانند کارتن میوه و کارتن محصولات دریایی و لبنی می شود.
  • کارتن تلسکوپی: مانند کارتن موز
  • کارتن دسته دار: مانند کارتن قطعات فلزی
  • کارتن یک درب: مانند کارتن های نمایش محصولات
  • کارتن بدون درب: شامل کارتن لوازم خانگی مانند: کارتن اجاق گاز، کارتن یخچال

تولید کارتن دایکاتی

انتخاب کردن یک طرح خاص و منحصر به فرد همیشه کار آسانی نیست . بهتر است که این کار را به افراد با تجربه بسپارید. نارون کارتن با فعالیت در این زمینه  و دارا بودن افراد متخصص و با تجربه می تواند شما را راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *