کارتن پرتقال ، نارنگی ، لیمو (شیرین، ترش) و گریپ فروت بر اساس حجم تعداد یا وزنی که قرار است ارائه شود سایز های گوناگونی می توانند داشته باشند. از آن جایی که میوه ها، بسیار حساس هستند برای بسته بندی آنها باید از کارتن های بخصوص با ابعاد متنوعی استفاده کرد. این کارتن ها به صورت لمینتی، دایکاتی، جعبه مقوایی و جعبه های ضد آب طراحی و تولید می شوند.میوه های نام برده شده از یک خانواده بوده و سرشار از ویتامین c می باشند که یکی از مهمترین دلایلش برای مصرف مداوم این میوه، بالا بودن ارزش غذایی آن است. در ادامه با انواع جعبه کارتن های بسته بندی این میوه برای صادرات و یا عرضه به میدان تره بار آشنا می شوید.

 

کارتن پرتقال و نارنگی

کارتن های بسته بندی پرتقال و نارنگی میتواند بدون چاپ ، با چاپ معمولی و یا لمینتی باشد و بر اساس میزان وزنی که باید تحمل کند مشخص می گردد کارتن سه لایه یا کارتن پنج لایه در نظر گرفته شود. مدل و طرح جعبه کارتن سلیقه ای بوده و طراحان نارون کارتن با مشارکت مشتری آن را انجام می دهند تا زمانی که به تایید مشتری برسد.

ویژگی های کارتن پرتقال

  • قابل بازیافت بودن
  • سازگار با محیط زیست بودن
  • مقاوم بودن در برابر آب و نور خورشید
  • مقاوم بودن در برابر آسیب های احتمالی به میوه
  • از له شدن میوه ها جلوگیری کند
  • قابلیت چاپ با کیفیت بالا را داشته باشد
  • قابلیت تولید بر اساس اندازه و سایز دلخواهتان را دارد

 

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به بسته بندی اهمیت بسیاری می دهند زیرا بسته بندی را لباس محصول می دانند و هر چقدر مدل بسته بندی خلاقانه تر باشد و حمل و نقل محصول را راحتتر کند و همچنین با دوام و قیمت مناسب تولید شود رقبت برای استفاده از آن بالا می رود زیرا به این باور رسیده اند بسته بندی در افزایش فروش محصول تاثیر بسزایی دارد و در تبلیغات موثر است.

 

بسته بندی یک و دو کیلویی مقوایی پرتقال

دیده شده در بعضی از موارد از کارتن های با مدل های مختلف در بسته بندی میوه استفاده میشود. در این نوع بسته بندی های کارتنی چون میوه بیشتری درونشان قرار میگیرد و در نتیجه وزن بیشتری را کارتن ها باید تحمل کنند باید در انتخاب جنس کارتن موارد این چنینی دقت بیشتری بشه تا جعبه کارتن تولید شده در حین حمل و نقل متلاشی نشود.

            

کارتن صادراتی پرتقال

امروزه در کشور ما پرتقال به تعداد زیاد تولید می شود و می توان آنها را به طور عمده صادر کرد و با این کار یک کسب و کار خوب با سود بالا راه اندازی کرد. پرتقال ها در اندازه های مختلف با طعم های مختلف پرورش داده می شود و مشتریان می توانند به راحتی آنها را با قیمت های متفاوتی تهیه کنند.

از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های یک کارتن پرتقال که برای صادرات از آن استفاده می شود می توان به: ساختاز فیزیکی بسیار مناسب و طراحی گرافیکی که متناسب با هدف مشتریان باشد اشاره کرد. این نوع از کارتن های میوه باید به گونه ای طراحی شوند که با کمترین میزان خسارت بتواند محصولات را به دست مشتریان برساند.

کارتن هایی که برای صادرات پرتقال تولید می شوند باید بهترین کیفیت را داشته باشند چرا که پرتقال ها قرار است راه طولانی را طی کنند تا به دست مشتری برسند پس باید کیفیت کارتن به حدی باشد که از له شدن و هرگونه آسیبی که به میوه وارد می شود جلوگیری کند. برای این که بتوانید بهترین طرح را بر روی کارتن های صادراتی چاپ کنید باید با فرهنگ مردمان آن کشور آشنا شوید و طرحی را چاپ کنید که برای آنها جذاب باشد و با این کار آنها را به سمت محصولات خود بکشانید. برای صادرات پرتقال و سایر میوه ها می توان از کارتن های فانتزی جهت افزایش مشتری و بازخورد بهتر و بدست آوردن سود بیشتر استفاده کرد.

برای جابجایی و فروش میوه ها از جعبه های مقوایی که بسیار محکم و با کیفیت هستند استفاده می کنند. البته بسته به نوع و اندازه میوه شکل بسته بندی آن ها متفاوت است. برای میوه های صادراتی از بسته بندی های مقاوم و زیبا استفاده می کنند. این بسته ها از میوه ها در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کنند و برای مشتریان جذابیت خاص خود را دارند.

برای این که بتوانند کارتن های صادراتی را زیباتر کنند از سلفون و پنجره های خاص استفاده می کنند. برای جابجا کردن میوه های بزرگ مانند پرتقال از جعبه های بزرگ میوه یا جعبه پرتقال استفاده می کنند چرا که این میوه ها به آسانی خراب نمی شوند و تعداد زیادی از این نوع میوه در آن جا می گیرند.

طراحی و چاپ کارتن

چاپی که بر روی کارتن ها انجام می شود به دو صورت است. چاپ فلسکو گرافی و چاپ لمینتی برای این که بتوانید تصاویر با کیفیتی را بر روی کارتن پرتقال چاپ کنید بهتر است از چاپ لمینتی استفاده کنید. استفاده از این چاپ باعث می شود تا طرح های شما از کیفیت بالایی برخوردار شوند. چاپ بر روی کارتن های میوه با چهار رنگ انجام می شود.

در انتخاب طرح و رنگی که می خواهید بر روی کارتن های میوه از جمله پرتقال چاپ کنید باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید چرا که این طرح و رنگ چاپ شده است که محصول شما را زیبا و جذاب می کند و باعث افزایش بازاریابی و جذب مشتری برای محصولات شما می شود.

 

کارتن گریپ فروت

در بیشتر مواقع برای کارتن میوه گریپ فروت از کارتن های چهار درب در طرح های مختلف استفاده می شود. این میوه در کارتنهای مدل چهار درب، زیره رویه و یا طرح صادراتی به بازارهای مختلف عرضه می شود. چاپ روی کارتن این محصولات یا فلکسو و یا افست می باشد و در بعضی موارد هم بدون چاپ به بازار ارائه می شود. طراحی روی جعبه هم می تواند بر اساس سلیقه فردی بوده و هم میتواند بر اساس سلیقه مردمان مقصد ارسال بوده و یا می تواند به نسبت محصول، خلاقانه زیره نظر گروهی طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *