کارتن سه لایه یکی از پرکاربردترین انواع کارتن در صنایع بسته بندی میباشد. به دلیل حفظ و نگهداری بالایی که میتواند از محصولات متعدد داشته باشد، اکثر تولیدکنندگان از این نوع کارتن برای پک محصولاتشان استفاده میکنند.

تولید کارتن سه لایه

کارتن سه لایه به دلیل اینکه از جنس ورق های لاینر و فلوت متنوعی ساخته می شود؛ دارای سطح مقاومت مختلفی می باشد. بنابراین خرید کارتن سه لایه ای که از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشد در امر تبلیغات و بازاریابی و محافظت از محصول بسیار حائز اهمیت است.

این کارتن می تواند محصولی که داخل آن قرار دارد را از خطرات احتمالی شامل انواع ضربات، سقوط و نفوذ رطوبت حفظ نماید. در ساخت کارتن ۳لایه از کاغذ های تازه و با کیفیت استفاده می شود که سبب تولید کارتنی مستحکم و با کیفیت می گردد. همچنین در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید کاغذهای صاف از کاغذهای بازیافتی فراهم شده است. در نتیجه از این کاغذها می توان در امر تولید کارتن های ۳لایه بهره برد.

حال تنها مرحله باقی مانده چسباندن لایه ها به یکدیگر و برش خوردن مقوا می باشد. بدین منظور ابتدا کاغذ موج دار وارد محفظه بخار آب می شود تا منعطف گردد، سپس از طریق رول هایی به چسب آغشته می شود و دو لایه ی صاف به آن می چسبند. حال مقوای سه لایه ایجاد شده از طریق دستگاه برش دهنده به اندازه های استانداردی طبق شرایط FEFCO برش می خورد. این قطعات برش خرده وارد دستگاه دیگری می شوند که دارای تیغه های لیزری است و شکل های خاصی مثل برش های ایجاد دستگیره را ایجاد می کند.

فلوت کارتن

فلوت همان لایه کنگره ای یا دندانه ای است که میان لایه های مسطح (liner) قرار میگیرند. فلوت های کارتن انواع متفاوتی دارند که شامل فلوت A,B,C,E,F میباشند. این فلوت ها به تنهایی یا از ترکیب فلوت های دیگری لایه میانی یک کارتنی را می سازند.

دلیل استفاده از فلوت ها درتولید کارتن ها آن است که استحکام و مقاومت کارتن را بالا برده و به گونه ای عایق در برابر ضربات محسوب میشوند. تمامی تولید کنندگان خواستار آن هستند که محصولاتشان سالم و بدون هیچگونه آسیبی به دست مشتریان برسد، بنابراین استفاده از فلوت به جای ورق مسطح در کارتن ها را ترجیح میدهند.

در بحث کارتن پستی با توجه به وزن محصولات ترکیب کارتن انتخاب میشود. اگر قرار است درونشان محصولاتی همانند پوشاک جابجا شود بهتر است ورق ایرانی مصرف شود تا قیمت مناسب تری برای مشتری داشته باشد. در این قسمت باید گفت شیت های تولید شده از ۸۰ درصد خمیر مرغوب و ۲۰ درصد ضایعات تولید میشوند اما در مورد ورق ایرانی برعکس این موضوع است یعنی ۲۰ درصد خمیر و ۸۰ درصد ضایعات است به همین دلیل شما هنگام باز کردن کارتن پستی محصولات سبک تر لاینر داخلی نرم تری را احساس می کنید.

تولید ورق کارتن سه لایه

ورق کارتنی ابتدا از خمیر تشکیل میشود. این خمیر تولید شده در انواع درجه یک از ۸۰ درصد چوب و الیاف درختان میباشد که مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته و برای انواع محصولات چه در بازارهای داخلی و چه خارجی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد های کارتن سه لایه

از کارتن سه لایه در ساختن کارتن لمینتی و کارتن دایکاتی استفاده می شود که از این کارتن ها می توان در صنایع مختلفی مانند کارتن بسته بندی صادراتی، کارتن صنایع غذایی، کارتن دارویی و جعبه کفش و همچنین تولید کارتن بدون چاپ استفاده کرد. چنانچه در تولید کارتن ۳ لایه از فلوت e استفاده شده باشد، امکان چاپ افست مستقیم بر روی این نوع کارتن وجود ندارد.

برای چاپ بر روی کارتن لمینتی ۳ لایه باید عملیات چاپ را روی ورقه ای جداگانه اعمال کرد و بعد بر روی کار، لمینت انجام داد.

هر چه خرید کارتن ۳ لایه با قیمت ارزانتری انجام شود بر روی کاهش هزینه های بسته بندی کالا نیز تاثیر دارد. کارتن های سه لایه دارای استحکام خوبی هستند و از آنها برای بسته بندی لوازم آشپزخانه و حمل و نقل آنها نیز استفاده می شود. همچنین برای بسته بندی محصولاتی مانند ظروف چینی، پوشاک، انواع خوراکی ها و شوینده ها نیز می توان از ورق های مقوایی موجداری که به صورت کارتن ۳ لایه هستند استفاده کرد.

برای بسته بندی بیشتر کالاها استفاده از ورق کارتن سه لایه بسیار مناسب است زیرا به دلیل جنس فلوت به کار رفته در ساخت آنها دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه هستند.

تست‌ کنترل کیفیت کارتن ۳ لایه

با انجام تست های کنترل کیفیت می توان برای انواع کارتن میزان استحکام و مقاومت در برابر فشار را اندازه گرفت. نتایج این تست می تواند بیشترین مقاومت لایه های کارتن و سنگین ترین وزنی را که قابلیت حمل آن را دارد، را مشخص نماید. در نتیجه با در نظر گرفتن نتایج تست کیفیت کارتن می توان با هزینه کمتر کارتن هایی با استحکام بیشتر تولید کرد.

خرید کارتن سه لایه

برای خرید کارتن سه لایه ابتدا باید پروسه تولید آن صورت گیرد. اول از همه باید ابعاد و وزن دقیق محصول یا کالاهایی که قرار است درون این کارتن ها قرار گیرند را در اختیار کارتن سازی مورد نظر بگذارید. مشاوران فروش نسبت به ابعاد و وزن محصول میتوانند قیمت کارتن و جعبه مورد نیاز شما را محاسبه کنند.

بعد از مرحله محاسبه قیمت میتوانید نسبت سفارش خود را انجام دهید. الیته لازم به ذکر است که تمامی عوامل مثل: تیراژ، چاپ، خدمات پس از چاپ، جنس ورق و … بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار است. همچنین میتوانید بدون داشتن طرح و برند اختصاصی کارتن های سه لایه را به صورت کارتن سه لایه آماده تهیه کنید.

قیمت کارتن سه لایه

قیمت کارتن سه لایه با توجه به نوع چاپی که روی آن درج میگردد محاسبه میشود. البته قیمت کارتن بسته بندی به عواملی همانند: ابعاد، تیراژ، تعداد رنگ، جنس ورق و … بستگی دارد. کارتن های ۳لایه معمولا در دو نوع فلکسویی و لمینتی به تولید میرسند که کارتن های فلکسویی زیبایی کارتن های لمینتی را ندارند.

چاپ افست با فرآیند لمینت که در تولید کارتن ها اعمال میگردد، زیبایی دو چندانی را نسبت به کارتن فلکسویی به همراه دارد. حتی در برخی موارد که صادرات محصولات با این بسته بندی ها انجام میگیرد، ارائه خدمات پس از چاپ مثل: سلفون مات و براق، طلاکوبی و برجسته سازی نوشته ها و لوگو، یووی و ورنی کردن جعبه در برندینگ و فروش کالاها تاثیر گذار است.

چکیده

شرکت نارون کارتن با بیش از یک دهه تجربه کاری و تولید بسته بندی های داخلی و صادراتی نظر مساعد مشتریان را به خود جلب کرده است. شما میتوانید با گرفتن مشاوره در بخش فروش این مجموعه کارتن و جعبه های مناسب خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *