در این مقاله به طور ویژه به بررسی نوعی خاص از جعبه ها یعنی جعبه مقوایی ایندربرد می پردازیم که از در واقع از مقوای ایندربرد ساخته می شوند. بنابراین مطلب را با معرفی مقوای ایندربرد ادامه خواهیم داد.

مقوای ایندربرد چیست؟

اینوربرد ، ایندربرد ، ایندل برد نام هایی هستند که در ایران برای نوعی از مقوا به کار می روند که بافت خوبی دارد ، روان است و بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات بهداشتی می باشد.  این نوع مقوا ، یک مقوا دو رو سفید می باشد، که یک روی آن براق و یک روی مات دارد. چاپ بر روی قسمت براق انجام می شود.

در صنعت بسته بندی بسیار پرمصرف است و برای محصولاتی مانند مواد غذایی ، دارو ، جعبه دستمال کاغذی ، آرایشی و بهداشتی و . . . کاربرد دارد. مقوای ایندربرد سفید رنگ است و سختی و قیمت مناسبی دارد ، سختی مقوا از این جهت اهمیت دارد که هنگام چاپ مشکلی رخ ندهد و همچنین موقع قرار دادن محصول درون بسته بندی استحکام مناسب را داشته باشد.

در حال حاضر به جای مقوای پشت طوسی از ایندربرد استفاده می شود چراکه روان بودن مقوای ایندربرد باعث شده تا کیفیت چاپ و بسته بندی مطلوب و قابل قبول باشد. ایندربرد دانسیته جرمی بالایی دارد که باعث می شود به راحتی خم شود بدون اینکه شکستگی در بافت مقوا شاهد باشیم ، انعطاف پذیری و استحکام مقوا در چاپ و بسته بندی اهمیت زیادی دارد. نکته مهم تر این که  این مقوا ها معمولا در سه لایه تولید می شوند که در آن از مواد بازیافتی تولید می شود و برای محیط زیست و طبیعت مناسب خواهد بود.

این نوع مقوا از وزارت بهداشت برای چاپ و بسته بندی مجوزهای لازم را دارد ، بنابراین با توجه به ویژگی هایی که در بالا ذکر شد این نوع مقوا بهترین متریال برای چاپ و بسته بندی محصولات به شمار می رود.

                             

ویژگی های مقوای ایندربرد برای استفاده در چاپ و تولید جعبه چیست ؟

  • این مقوا استحکم بالایی دارد و جنس آن از مقوا پشت طوسی بهتر است ولی قیمت بالاتری دارد.
  • استحکام بالای آن باعث می شود که هنگام چاپ و حمل و نقل محصول به مشکل برنخورید.
  • این مقوا از لحاظ روان بودن بسیار مناسب است تا بتوانید کیفیت چاپ و بسته بندی قابل قبولی داشته باشید.
  • به دلیل اینکه جرم بالایی دارد براحتی خم میشود بدون اینکه شکستگی در بافت مقوا ایجاد شود.
  • این مقوا از مواد بازیافتی تولید می شود و برای محیط زیست نیز مناسب است.

ویژگی های چاپ جعبه ایندربرد چیست ؟

  • علاوه بر محافظت از محصول شما میتوانید اطلاعات تکمیلی از جمله تاریخ ، لوگو ، اطلاعاتی از جمله وزن و اسم محصول و… را درج کنید که به مشتری بسیار کمک میکند.
  • مقوای ایندربرد به دلیل ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری و سخت بودن و… یکی از مقواهای مناسب برای چاپ و بسته بندی جعبه محصولات می باشد که میتواند روی جذب مشتری ، معرفی برند خود و در نتیجه فروش شما موثر باشد.

کاربرد اصلی جعبه ایندربورد چیست؟

کاربرد اصلی جعبه ایندربورد برای بسته بندی جعبه محصولات بهداشتی و آرایشی، غذاهای منجمد و سرد و شیرینی سازی، چاپ جعبه دارویی، سیگار و گرافیک است. ایندربورد زرد یا بژ که دارای کیفیت بهتری نسبت به انواع دیگر ایندربورد است؛ اغلب اوقات به عنوان جعبه های غذا و دارو و مخصوصاً در بسته بندی انواع داروها مورد استفاده قرار می گیرد .

 

بسیاری از نمونه کارهای نارون کارتن بوسیله مقوای ایندربرد چاپ و بسته بندی شده اند که در نمونه محصولات می توانید مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *