جعبه و کارتن بسته بندی ماگ باید به گونه ای طراحی شود تا محصول را در نهایت، صحیح و سالم به دست مشتری برساند. این نوع لوازم شکستنی مثل ماگ، لیوان و ظروف چینی معمولا درون کارتن سه لایه بسته بندی میشوند. حتی برای ایمن بودن آنان میتوان از منقسم و نگهدارنده استفاده نمود.

اهمیت بسته بندی ماگ 

تهیه یک کارتن بسته بندی برای این محصولات، از چندین جهت سودمند است. از آن جایی که جنس این کالاها غالبا شیشه ای یا سرامیکی است، در نتیجه برای سالم ماندن و عدم لب پر شدن، می بایستی درون یک جعبه قرار بگیرند تا از آسیب های احتمالی در امان باشند.

در ابتدایی ترین حالت ممکن، پک برای محافظت از محتویات درون خود در برابر هر گونه آسیب و ایمن نگه داشتن آنها حین حمل و نقل و جابه جایی طراحی شده است. از طرفی، بسته بندی، هویت و شناسنامه هر محصول تلقی می شود که می توان با کمک آن به ویژگی های کالا پی برد. هم چنین، سبب برجسته شدن برند شما نیز خواهد شد.

جنس بسته بندی ماگ

از آن جایی که این محصولات جز لوازم شکستنی هستند، در نتیجه مقاومت پک های آنها بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین علت، استفاده از جعبه های کارتنی گزینه ای ایده آل محسوب می شود. کارتن بسته بندی سه لایه بیشتر برای نگهداری از آنها استفاده می شود. در برخی موارد نیز با توجه به وزن ماگ میتوان از کارتن سینگل فیس لمینتی نیز استفاده کرد که با یک لایه لمینت هم از محصول به خوبی نگهداری میکند و هم با داشتن طرح و رنگ جذاب باعث فروش بیشتر کالا میشود.

توجه داشته باشید برای برخی از بسته بندی های ماگ از منقسم استفاده میکنند. دلیل استفاده از این مدل کارتن هایی که دارای منقسم میباشند آن است که بتوان بدون نگرانی ماگ را درون نگهدارنده داخل کارتن قرار داد و مطمئن شد که تا رسیدن به دست مشتری سالم میماند.

تاثیر طراحی بر بسته بندی ماگ

طراحی یک عامل کلیدی در بسته بندی است که هر چه با کیفیت تر و خوانا تر باشد، می تواند مشتریان زیادی را جذب کرده و محصول شما را از رقبا متمایز کند. جلوه ظاهری و بصری نه تنها معرف بر کیفیت محصول بوده، بلکه نشان دهنده اعتبار شرکت سازنده و نام تجاری (برند) محصول است.

چیزی که برند یک کسب و کار را از بقیه متمایز و متفاوت می کند، چگونگی طراحی و کیفیت آن در بسته بندی کالاست که تا چه حد میتواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. هیچ عاملی به اندازه یک طراحی جذاب روی بسته بندی، مخاطب را ترغیب به خرید از محصول شما نخواهد کرد. در نتیجه هر چه پک شکیل تر باشد، پتانسیل بی شماری را در جذب متقاضیان به همراه خواهد داشت.

مشتری هنگامی که می بیند یک برند برای طراحی پک های خود تلاش بسیاری میکند تا آنها را شکیل و لاکچری وارد بازار کند، این مفهوم را برای او خواهد داشت که حتما کالای با ارزشی درون جعبه قرار دارد که این گونه دقت و ظرافت در طراحی آن به کار رفته است و مشتری حتی بدون قصد خرید، کنجکاو میشود تا ببیند محصول درونی این جعبه چیست که با این همه زیبایی و خلاقیت طراحی و تولید شده است و همین امر در فروش محصولاتتان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

هم چنین برای لوازمی مثل ماگ، لیوان یا سایر لوازم شکستنی یا سرویس های آشپزخانه به دلیل آن که بیشتر متقاضیانشان بانوان میباشند، بهتر است از طراحی و رنگ های زیبا و جذاب استفاده شود تا آنان را به خرید ترغیب نماید. در نظر داشته باشید نداشتن یک بسته بندی با طراحی و شکل ظاهری مناسب برای ماگ، موجب کم شدن درصد زیادی از فروش شما خواهد شد.

چاپ روی جعبه و کارتن بسته بندی ماگ

هیچ الزامی در چاپدار بودن جعبه وجود ندارد اما اگر به برند و موفقیت در کسب و کارتان اهمیت میدهید، توصیه میکنیم برای بسته بندی های ماگ از با کیفیت ترین متریال و بهترین طراحی و چاپ استفاده نمایید زیرا اولین فاکتور یعنی کیفیت بسته بندی، بسیار در حفظ و نگهداری آن موثر است و در کنار این موضوع داشتن طراحی و زیبایی جعبه نیز در رشد تصاعدی فروش تاثیر گذار خواهد بود.

به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید محصولات مختلف دارد و هم چنین به خاطر آن که پرداخت هزینه های تولید از جانب مشتری می باشد، بنابراین توجه به سلایق بصری و ایجاد یک چاپ جذاب و ایده آل اهمیت فراوانی دارد.

در صنعت بسته بندی، انواع گوناگونی از چاپ مورد استفاده قرار میگیرد که پر کاربرد ترین آنها افست و فلکسو میباشد.

  • افست

از رایج ترین و پر کاربرد ترین چاپ در کارتن لمینتی محسوب میشود که ابتدا طرح بر روی لایه نازک مقوا که پوستر نامیده میشود چاپ شده و سپس توسط دستگاهی مخصوص بر روی شیت کارتن چسبانده میشود. اگر زیبایی بسته بندی برایتان اهمیت دارد، می توانید از افست استفاده کنید زیرا این چاپ محدودیتی در رنگ نداشته و در نتیجه هر نوع رنگ و طرح روی آن قابل اعمال است و بعلاوه، میتوان از خدمات چاپی مثل طلاکوبی، یوویی، سلفون و … برای جذابیت بیشتر استفاده نمود.

     

  • فلکسو

این چاپ بدین گونه بوده که به طور مستقیم بر روی کارتن پیاده می شود و از چهار رنگ اصلی (مشکی، زرد، آبی و قرمز) تشکیل شده است. چاپ فلکسو بر خلاف افست، دارای محدودیت در رنگ است و همانند آن، سبب زیبایی جعبه نسبت به افست نمی شود.

     

خدمات چاپی

پس از چاپ، خدمات دیگری نیز بر روی جعبه ها صورت میگیرد تا زیبایی آنها را دو برابر کند و حتی در برخی موارد سبب استحکام جعبه بسته بندی میشود که خدمات پس از چاپ نام دارد.

همانطور که میدانید، جعبه بدون چاپ تنها نقش یک محافظ را برای محصول ایفا کرده و نمی تواند معرف آن باشد در نتیجه خدمات پس از چاپ در این باره کمک فراوانی به ماندگار شدن در ذهن مخاطبان خواهد کرد که خدماتی نظیر طلاکوب، نقره کوب، برجسته سازی، سلفون، یووی، امباس و … از مواردی هستند که سبب و جذابیت بیشتر بسته بندی خواهند شد که این خدمات تنها در چاپ افست امکان پذیر است.

 

نکته: توجه داشته باشید که برخی خدمات مانند ورنی در حین فرآیند چاپ انجام می گیرد.

مدل های بسته بندی ماگ

مدل های مختلفی از جعبه بسته بندی تولید و عرضه میشود که انتخاب آنها گاهی بر اساس ویژگی محصول و در مواردی برای راحتی مشتری تعیین میگردد. بیشترین مدلی که بسته بندی آنها        در برخی موارد از جعبه های کیبوردی یا پک های ته قفلی که قسمتی از آنها به صورت طلق دار (پنجره دار) باشد، استفاده میکنند. البته در موارد نادر برای بسته بندی ماگ کارتن چهار درب نیز دیده شده است.

ویژگی های بسته بندی مناسب برای ماگ چیست؟

  • کیفیت مطلوب لوگو جهت تبلیغات و برجسته شدن برند
  • سهولت در حمل و نقل و جابه جایی
  • داشتن اندازه ای مناسب با کالا
  • طرح و رنگ زیبا
  • دارای استحکام و مقاومت

قیمت کارتن و جعبه ماگ

هزینه کارتن بسته بندی ماگ به عواملی نظیر ابعاد، نوع ورق، چاپ و خدمات پس از آن، طراحی، تیراژ بستگی دارد. به علاوه، با توجه به نوع چاپی که برای کارتن انتخاب میکنید (فلکسویی یا افست) و خدمات چاپی که اشاره شد در تعیین قیمت تمام شده آن تاثیر گذار خواهند بود. اما اگر بخواهید قیمت ارزان تری شامل حالتان شود میتوانید بسته بندی های خود را در تیراژ بالا ثبت سفارش کنید.

سخن آخر …

در این مقاله سعی کردیم درباره اهمیت داشتن جعبه و کارتن بسته بندی ماگ اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم. همانطور که گفته شد مناسب ترین بسته بندی باید در کنار کیفیت عالی، ترغیب و تشویق کننده به خرید نیز باشد. بنابراین انتخاب یک کارتن سازی درست برای تولید بسته بندی، در رسیدن به اهدافتان که محبوبیت برند و فروش فوق العاده است، تاثیر بسزایی دارد.

نارون کارتن با هدف تولید بهترین و زیباترین بسته بندی های کارتنی و مقوایی در خدمت شماست. در صورت داشتن هر گونه سوال، گرفتن مشاوره رایگان یا استعلام قیمت میتوانید با کارشناشان فروش در ساعات اداری از قسمت تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *