بسته بندی پنجره دار یا طلقی

هنر بسته بندی محصولات تلفیقی از تکنولوژی و علم به منظور حفاظت از محصولات برای توزیع، ذخیره سازی، فروش و استفاده از آن است. بسته بندی به ارزیابی محصول، هماهنگ سازی کالا برای حمل و نقل، فروش و مصرف نهایی محصول اشاره دارد.

تقسیم بندی جعبه و بسته بندی بر اساس جعبه مقوایی (پشت سفید، پشت طوسی، ایندربرد، گلاسه، لمینتی، مقوای سخت)، جعبه طلقی یا پنجره ای (بر اساس نوع باز و بسته شدن، جعبه پوشاک، جعبه مواد غذایی، جعبه کیبوردی، جعبه زغالی و …) ، جعبه سخت (هارد باکس، جعبه فانتزی، جعبه قطعات صنعتی و …) صورت می گیرد.

انتخاب بسته بندی پنجره ای، این امکان را به طراحان بسته بندی و مدیران محصول می دهد که گزینه های خلاقانه فراوانی را جهت افزایش دید و دیداری محصول و کنجکاوی مشتری داشته باشد.

اندازه پنجره یک عامل مهمی است که باید مورد توجه  طراحان بسته بندی قرار گیرد. اگر دریک بسته بندی کوچک، حجم وسیعی را به یک پنجره اختصاص دهیم با این کار باعث می شویم که بسته بندی ما جلوه ای نداشته باشد و در واقع از زیبایی بسته و همچنین رساندن مفهوم به مشتری کاسته شود. در واقع تعبیه کردن پنجره باعث می شود که طراح، قسمتی از محصول را به مخاطب خود نشان دهد به گونه ای که خود محصول در وهله ی اول به چشم بیاد و بعد رنگ و سایر مشخصات محصول در روی بسته بندی.

بعضی از محصولات در بازار نیازمند برقراری تماس مستقیم با مخاطبان برای تبلیغ و افزایش تقاضا و فروش خود هستند. در عین حال آنها همچنین نیاز به بسته بندی مناسب برای محافظت در برابر مواجه شدن با مواجهه با آنها دارند. جعبه های پنجره در چنین شرایطی کمک زیادی می کنند. پنجره های سفارشی برش شیشه ای در این جعبه ها موجود می باشند که مهم ترین قسمت محصولات بسته بندی شده را در داخل آنها نشان می دهد. این پنجره ها می توانند به هر شکل و اندازه ای باشند و بنابراین می توانند جعبه باشند.بسته بندی های پنجره ای می توانند سبکهای مختلفی داشته باشند تا تا باعث جذب هرچه بیشتر و بیشتر مخاطب شوند. کارتن های تاشو می توانند پنجره ای برای نمایش دادن محتویات داخل بسته استفاده شوند، و این امکان را به مشتری می دهد که تماس مستقیم با محصول را داشته باشد. از طریق بسته بندی پنجره ای، مشتری به ایده دقیق شکل، رنگ و جنبه فیزیکی محصول آگاهی کامل دارد.

          

بسته بندی های پنجره نیز تولید کنندگان را قادر می سازد تا بسته بندی اولیه را نمایش دهند. این امر در زیبایی لوازم آرایشی بسیار مهم است. جایی که تولید کنندگان در بسته بندی اولیه بسیار سرمایه گذاری می کنند. بسته بندی پنجره ای تاثیر بیشتر و مثبت تری بر مصرف کنندگان دارد.

محصول نمایش داده شده در جعبه های پنجره ای، می تواند خیلی چیزها را به مشتری بگوید. مثلا اینکه محصول را دوست دارید یا نه. همیشه رنگ بسته بندی و توضیحات روی جعبه نمی تواند گویای کل مطلب باشد گاهی برای تکمیل کردن توضیحات باید از خود محصول نیز کمک گرفت.

زمانی که یک فرد می خواهد محصولی را خریداری کند، انتظار دارد بتواند محصول را در دست خود لمس کند تا در صورت رضایت مغز فرمان خرید را صادر کند، اما به عنوان یک تولید کننده امکان لمس محصول برای هر مشتری امکان پذیر نیست. بهترین گزینه ای که می تواند مشتریان را قانع کند بسته بندی پنجره ای است یا طلق دار است که تولید کننده می تواند محصول را درون بسته بدون تهدید به مخاطب خود نشان دهد، که این خود یک وضعیت متقابل دو طرفه محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *