بسته بندی کسب و کارهای خانگی به یکی از موارد ضروری تبدیل شده است که امروزه دغدغه بسیاری از افرادی میباشد که دارای کسب و کار هایی که به اصطلاح آنلاین شاپ گفته میشود، هستند.

بسته بندی کسب و کارهای خانگی

اگر تازه شروع به کار کرده اید یا دارای کسب و کارهای خانگی نوپا می باشید و به فکر آن هستید که این کار را گسترش داده و رونق خوبی به آن ببخشید در این مقاله راهکارهایی را به شما پیشنهاد میکنیم که توصیه میشود با ما همراه شوید.

یکی از پر چالش ترین نکته برای کسانی که می خواهند ایده کسب و کار خانگی و اینترنتی را به اجرا در بیاورند دردسر تدارکات، ارسال و حمل و نقل را به همراه دارند. آماده سازی یک کالا از مرحله سفارش و خرید آن تا ارسال به دست مشتری مراحل پر استرسی است که طی ارسال هر محصولی طی میشود. دیر رسیدن بسته ها، اشتباه شدن در اداره پست به دلیل حجم انبوه، بی کیفیت بودن بسته بندی و آسیب به محصول داخلی، عدم برخورد مناسب مامورین ارسال و دیگر عوامل مواردی هستند که برای کارآفرینان یک کسب و کار میتواند استرس زا باشد.

بنابراین، با وجود اینکه صاحب یک شرکت بزرگ نیستید و صفر تا صد تدارکات و حمل و نقل محصولات با خود شماست، راه حل چیست؟

درست است که مدیریت کردن همه موارد با هم کار دشواری است اما نباید مایوس شوید یا از ایده پردازی درباره کسب و کارتان صرف نظر کنید.

به دلیل استقبال فراوان مردم در حال حاضر چنین کسب و کارهایی که به اصطلاح به آنها آنلاین شاپ می گویند بسیار رونق یافته است. در گذشته، افراد برای کالاهایی که یکبار یا چندین مرتبه تجربه مصرف داشتند نیز خودشان شخصا به فروشگاه رفته و آنها را خریداری می کردند اما الان اوضاع کمی فرق کرده است. وجود اعتبار و اعتماد مشتریان به آنلاین شاپ ها باعث شده است که افراد برای خرید دوباره یا حتی اولین خریدشان از کسب و کارهای خانگی استفاده میکنند.

خب در این صورت مسئولیت فروشنده یا کارآفرین چند برابر میشود چرا که باید به یکسری از نکات توجه داشته باشید که مشتری را راضی نگه داشته و او را به مشتری دائمی تبدیل نمایید.

بسته بندی محصولات

بسته بندی کسب و کارهای خانگی اهمیت ویژه ای برای مشتریان دارد. در بالا صحبت از مسئولیت شد. باید بدانید که برای ارسال محصولات خود باید از بسته بندی استفاده کنید. برای شروع یک فروشگاه اینترنتی نیازی به بسته بندی سفارشی ندارید، بسته بندی ساده هم در شروع کار میتواند مناسب باشد. اولین و لذت بخش ترین تجربه ای که یک خریدار میتواند داشته باشد هنگام مواجهه با بسته بندی است که محصول درون آن قرار دارد.

این سوال را از خود بپرسید که مشتریان من چه سلیقه ای خاص یا انحصاری دارند؟

استفاده از بسته بندی های ساده جوابگوی محصولات شما خواهند بود اما اگر خواهان پایداری فروشگاه آنلاین خود هستید، نیاز به توجه جزئیات بیشتری دارید!

منظور از جزییات چیست؟

در بیشتر کسب و کارهای اینترنتی یا آنلاین شاپ ها ارسال مرسولات توسط بسته بندی های پستی انجام می گیرد. توجه داشتن به نوع و جنس این پک ها بسیار اهمیت دارد بعنوان مثال، هیچگاه نمیتوان برای لوازم بزرگ یا شکستنی از کارتن سینگل فیس استفاده کرد یا برای وسایل کوچک کارتن هایی با ابعاد بسیار بزرگ در نظر گرفت.

نوع کارتنی که استفاده میکنید می بایست متناسب با آن کالا باشد تا شرایط مناسبی برای ارسال داشته باشد. پس در نظر گرفتن ابعاد و نوع کارتنی که قرار است سفارش داده شود باید با محصول موردنظر سنخیت داشته باشد.

استفاده از طراحی و ایده های خاص میتواند شما را نسبت به رقبایتان پیش بیاندازد. مثلا اگر همه آنلاین شاپ ها از کارتنهای ساده پستی استفاده میکنند، شما میتوانید با یک چاپ ساده از برندتان، آنرا معرفی کنید یا حتی اگر نمی خواهید برای چاپ نیز هزینه ای در نظر بگیرید، از چسب های لیبل دار برای آماده کردن بسته ها استفاده نمایید.

با پیشرفت دنیای مجازی انواع و اقسام چنین کسب و کارهایی پیش بینی میشود که رقابت میان آنها در سال های نزدیک بسیار تنگاتنگ گردد به همین دلیل پیشنهاد میشود به طراحی و شکل ظاهری بسته بندی های محصولات خویش اهمیت ویژه ای بدهید مثلا سفارش جعبه های لمینتی سلفون دار میتواند یکی از ویژگی هایی باشد که منجر به فروش شگفت انگیز شود.

کارتن پستی

تا کنون برایتان سوال پیش نیامده است که چرا اغلب بسته های پستی کارتنی یا مقوایی میباشند؟

انتخاب چنین پک هایی دلایل زیادی دارد. یکی از آنها این است که کارتن با وزن سبک خود قابلیت نگه داشتن محصولات سنگین را داشته و میتواند آنها را عاری از هر گونه آسیب به دست مصرف کنندگان برساند.

نکته دیگری که بدان توجه میگردد، قابلیت چاپ بالا در آنها میباشد. امکان چاپ هر گونه طرح و لوگویی روی کارتن و مقوا وجو دارد هم چنین خدمات پس از چاپ همانند: سلفون، یووی، ورنی، طلاکوبی یا برجسته سازی از مواردی است که میتوان برای بسته بندی های پستی در نظر گرفت.

شما میتوانید برای مرسولات پستی خود کارتن های پستی ، سفارش دهید. توجه داشته باشید ابعاد بر اساس سایزهای متداول طراحی شده اند اما شما با دادن اطلاعات و ابعاد درخواستی خود، بسته بندی های سفارشی تحویل بگیرید.

سخن آخر…

شما میتوانید با توجه به نوع کسب و کاری که دارید برای محصولات خود بسته بندی های ساده یا انحصاری سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با نارون کارتن تماس حاصل نمایید و از کارشناسان این حوزه مشاوره رایگان کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *