با افزایش مصارف حبوبات و غلات، سالانه تعداد زیادی بسته بندی و کارتن مادرهای فراوانی در این زمینه به تولید میرسند، اگرچه ممکن است که بسته بندی های حبوبات پلاستیکی باشند اما برای توزیع سریعتر آنها در تعداد بالا از کارتن مادر استفاده می کنند یعنی هر محصولی که بخواهد در تعداد انبوهی توزیع گردد نیاز به کارتن مادر دارد.

هر قدر بسته بندی یک کالا زیبا، مناسب، در برگیرنده مشخصات و معرف محصول باشد، خریداران بیشتری را به سمت و سوی خود می کشاند که در بازاریابی و فروش آن کالا تاثیر مثبتی برجا میگذارد. بسته بندی یعنی استفاده از هنر و علم آماده سازی و مواد غذایی برای انبار کردن و در نهایت فروش آنها. بهتر است که پک ها حدالامکان ارزان و ساده باشند، ضمن اینکه اهداف اولیه پک یعنی جذابیت و زیبایی نیز در طراحی آن رعایت شده باشد

بهترین پک حبوبات

امروزه برای حبوبات از پک های پلاستیکی استفاده میکنند اما همه شما می دانید که بهترین نوع بسته بندی، پاکت یا جعبه های مقوایی است زیرا بر پایه ی کاغذ ساخته شده اند و به دلیل بازیافت پذیری آنها، هیچ گونه صدمه ای به محیط زیست وارد نمی کنند. کرافت ها که طی روندی شیمیایی کاغذ تولید شده و یک لایه ی نازکی از سلفون روی آنها کشیده شده است، محبوب ترین گزینه برای پک های حبوبات تلقی میشوند.

پاکت های موادغذایی از جمله خشکبار و حبوبات باید از جنسی باشند که بتوان دوباره از آنها استفاده کرد، از این رو پاکت های مقوایی یا کاغذی گزینه ی مناسبی محسوب میشوند زیرا پلاستیک ها پس از باز کردن پاکت دیگر قابل استفاده نیستند و باید دور انداخته شوند. معمولا پاکت های حبوبات را داخل کارتن مادر قرا میدهند زیرا حمل و نقل آنها آسان بوده و هم توزیعشان به راحتی انجام میپذیرد، به همین دلیل کارتن مادر در بخش خشکبار، حبوبات و غلات بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است.

      

طراحی بسته بندی حبوبات

استفاده از طرح و رنگ های متنوع در انواع پاکت ها و کارتن مادر بسیار اهمیت دارد. طرح هایی که بتواند نگاه مشتری را لحظه ای بر روی محصول نگه دارد و در آخر منجر به خرید آن کالا شود، در زمینه ی حبوبات رعایت هارمونی رنگی مهم است، برای مثال؛ لپه را در نظر بگیرید، در انتخاب رنگ پک می بایست از طیف رنگی زرد و و نارنجی استفاده گردد یا به کار گیری رنگ های سبز تا سبز یشمی می تواند بهترین انتخاب برای دانه ای همانند ماش باشد. بسته بندی های جبوبات که شامل جعبه و کارتن مادر آنها میشود باید به گونه ای طراحی شود که نظر مشتری را به خود جلب نماید. مقوله ی بسته بندی در کنار کیفیت، جذابیت و تاثیر گذاری آن بر مصرف کننده محسوب میگردد.

انواع چاپ کارتن حبوبات

شاید تا حدودی با انواع چاپ آشنایی داشته باشید. چاپ های افست، سیلک و فلکسو مدل های مختلف چاپ هستند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود بوده و در صنایع متفاوت دیده میشوند که بهترین نوع آنها، چاپ لمینتی است. در صنعت چاپ یکی از روشهای محافظت از کالای چاپی، روکش لمینت میباشد که این نوع چاپ به دلیل زیبایی، محافظت و ماندگاری بر روی محصول چاپی کشیده میشود. همانطور که میدانید پک محصولات در بخش های صادراتی خیلی مهم بوده، از این رو بسته بندی های صادراتی حبوبات بهتر است با چاپ لمینت عرضه شوند زیرا که جنبه های ظاهری و ماندگاری بالاتری را برای کالای شما به ارمغان می آورد.

کاربرد پاکت های حبوبات

مزایای بسته بندی های حبوبات شامل موارد زیر میشوند:

ماندگاری بیشتر حبوبات:

محصولاتی که به صورت فله ای به فروش میرسند از نظر بهداشتی بسیار ضعیف بوده و اصلا مشخص نمیشود چگونه نگهداری شده اند، پس پک شدن مواد غذایی از جمله حبوبات مهم میباشند.

کاهش ضایعات هنگام مصرف:

دانه های خوراکی مثل حبوبات به دلیل ریز بودن، بدون بسته بندی ممکن است روی زمین ریخته و جمع کردن دوباره آنها غیر بهداشتی میباشد به همین جهت بودن پک در خشکبار و حبوبات الزامی است.

ارزش گذاری برای مصرف کننده:

درج کردن اطلاعاتی همچون برند و نام شرکت، مقدار و وزن محصول، مواد تشکیل دهنده آن و غیره بر روی بسته بندی این حس را القا می کند که برای جلب نظر مشتری و درک و فهم بهتر او وقت صرف شده اشت که همین امر باعث جذب فروش بیشتر میشود.

حفظ حبوبات از گزند جانوران موذی:

حبوبات و غلات جز دسته خوراکی جانوران نیز قرار می گیرند، داشتن بسته بندی برای این گونه موادغذایی محتوای کالا را از آسیب چنین موجوداتی ایمن میسازد.

سخن آخر …

پک و جعبه محصولات در بازارهای امروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار اند، از این رو مصرف کنندگان زیادی به این نکات توجه می نمایند. اگر تولید کننده ای در زمینه حبوبات و خشکبار هستید می توانید از نمونه کار های ما را در سایت نارون کارتن دیدن فرمایید و یا در بخش تماس با ما برای خرید و سفارش بسته بندی و کارتن مادر ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *