جعبه زغال

برای اینکه بتوان محصولاتی مثل زغال را به فروش بالا رساند و کیفیت آنرا به نوعی در چشم مشتریان خوب نشان داد،آنرا در بسته بندی هایی زیبا و طراحی هایی مدرن جای می دهند تا بتوانند با قیمتی متناسب عرضه نمایند. در گذشته زغال را در بسته های پلاستیکی بسته بندی می کردند و در بازار معمولا همین روش رایج بود.

بسته بندی زغال معمولا در بسته های کارتنی ۱۰ کیلویی و ۵ کیلویی انجام میشود و معمولا بری کارتن های ۱۰ کیلویی زغال از ورق ۵ لایه و برای ۵ کیلویی از کارتن سه لایه استفاده می شود .

بسته بندی این محصولات با استفاده از کارتن بسته بندی و جعبه های مقوایی اهداف خاصی را به دنبال دارد مانند : محافظت فیزیکی از محصول در برابر فشار ، ضربه ، کنترل دما ، رطوبت و بسیاری دیگر از شرایط مربوط به نگهداری و سهولت در جابجایی و حمل کالا، اما یکی از مهمترین دلایل بسته بندی محصول می تواند توجه به امر فروش و بازاریابی محصول باشد. زیبایی ، استحکام و دلچسب بودن بسته بندی کالا می تواند تاثیر مستقیم در انتخاب و خرید محصول توسط بیننده داشته باشد.

طراحی و تولید جعبه و کارتن بسته بندی زغال

این نکته وجود دارد که نحوه بسته بندی زغال پس از تهیه ی آن و برای رسیدن به دست مشتری چگونه است . در طراحی و تولید جعبه و کارتن های زغال به صورت لمینتی و یا چاپ مستقیم روی این نوع کارتن ها با ورق های سه لایه و پنج لایه تولید می شود.  البته امکان تولید این نوع کارتن به صورت دایکاتی نیز وجود دارد.

در کارخانه های تولید انواع بسته بندی زغال فاکتور های مهمی در استفاده از ورق های کارتن مورد استفاده در نظر گرفته می شود تا محصول نهایی در بهترین کیفیت تحویل مشتری داده شود. معمولا زغال ها را به صورت کلی بسته بندی می کنند و برای فروش به مراکز پر مصرف در جعبه های نیم و یک کیلو برای مصارف خانگی بسته بندی می کنند.این نکته وجود دارد که نحوه بسته بندی زغال پس از تهیه ی آن و برای رسیدن به دست مشتری چگونه باشد و انواع مختلفی کارتن برای جابه جایی زغال مورد استفاده قرار میگیرند. در مراکز تولید انواع جعبه و کارتن زغال به چندین مورد باید توجه شود. استحکام کارتن زغال به دلیل وزن نسبتا زیاد زغال، کیفیت ورق کارتن زغال به دلیل اینکه بو یا اثر نامطبوعی بر روی زغال نگذارد، درج نوع درختی که زغال از آن به دست آمده است و …

انواع بسته بندی زغال

با توضیحاتی که در مورد انواع زغال داده شد به معرفی انواع جعبه و کارتن زغال می پردازیم :

جعبه زغال مقوایی: 

  • این نوع جعبه ها از مقوای ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرمی تهیه و تولید میشود و جهت بسته بندی زغال فشرده کاربرد بساری دارد .
  • این جعبه قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را به صورت ترکیبی دارد و امکان تولید آن از تیراژهای کم تا تیراژهای بسیار بالا وجود دارد .
  • عمدتا این جعبه ها ابعاد کوچکی دارند و معمولا برای بسته بندی تا نیم نت یک کیلو استفاده میشود .
  • در این مدل از جعبه امکان اضافه نمودن پنجره به منظور مشاهده زغال درون بسته بندی وجود دارد و این امر باعث می شود مشتری با مشاهده زغال درون جعبه انتخاب راحت تر و مطمئن تری داشته باشد و از این رو باعث افزایش فروش بیشتر محصول می گردد .
  • معمولا تعداد مشخصی از این جعبه ها را در یک کارتن بزرگ جهت حمل و نقل آسان تر قرار میدهند که به کارتن مادر معروف است .

کارتن زغال:

  • جهت بسته بندی جعبه های کوچک زغال از کارتن زغال یا برای فروش فله ای ذغال استفاده میشود .
  • اصولا این بسته بندی کارتنی به صورت یک کیلویی ،۵ و ۸ و ۱۰ کیلویی می باشد .
  • چاپ کارتن زغال به صورت لمینتی و معمولی انجام می شود .

انواع چاپ جعبه و کارتن زغال

چاپ افست :

  • درچاپ جعبه های کوچک زغال به صورت مستقیم بر روی مقوا انجام می شود که امکان انجام سلفون ، طلاکوب، یووی و … نیز وجود دارد .
  • در کارتن های بزرگ چاپ رنگی به صورت لمینتی انجام می شود به این صورت که پس از چاپ بر روی پوستر برروی کارتن خام لمینت می شود .

چاپ فلکسو :

  • در چاپ فلکسو چاپ به وسیله کلیشه به صورت مستقیم برروی کارتن انجام می شود .
  • این نوع چاپ عموما به صورت تک رنگ یا دو رنگ انجام می شود و نسبت به چاپ افست کیفیت پایین تری دارد .
  • انواع دیگر بسته بندی جهت زغال به صورت پاکتی یا پلاستیکی می باشد .

       

قیمت تولید جعبه و کارتن بسته بندی زغال

برای بسته بندی انواع زغال بهترین پیشنهاد استفاده از کارتن است . کارتن های بسته بندی زغال می تواند به صورت ۳ لایه و یا پنج لایه باشد ، کارتن سه لایه تا وزن ۸ کیلو را تحمل می کند البته اگر کارتن زغال لمینتی باشد ، و کارتن های ۱۰ کیلویی و بالاتر بهتر است که ۵ لایه در نظرگرفته شود.

برای اطلاع از قیمت تولید جعبه و کارتن بسته بندی زغال باید مشخصات جعبه دلخواه خود را مانند ابعاد جعبه , طول جعبه , عرض ارتفاع را به ما بدهید تا قیمت تمام شده را به شما اعلام کنیم به همین منظور با شماره های مشاوران نارون کارتن در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *