برای اطلاعاتی راجع به ابعاد کالای تولیدی خود به سازنده کارتن بدهید، همواره باید چند نکته مهم را لحاظ نمایید:

نحوه اندازه گیری سایز یک کارتن

  • ابعاد گرفته شده کالای شما در صنعت کارتن سازی به ابعاد داخلی معروف است (یعنی حجم داخلی کارتن محسوب میشود) لذا هنگام اعلام اطلاعات سایز به واحد کارتن سازی حتما باید این نکته اشاره شود که شما به آن واحد ابعاد داخلی را اعلام میکنید، نه ابعادی که برای ساخت کارتن نیاز است. ابعادی که برای ساخت یک کارتن ملاک میباشد، به شکل زیر اندازه گیری میشود و باید کارتن را از داخل باز کرده و با خط کش به صورت زیر ابعاد روی کارتن را برای واحد کارتن ساز اعلام نمایید.

  • همواره طول و عرض و ارتفاع از لت های داخلی گرفته شود و به صورتی که در شکل بالا نشان داده شده ، نه از ابتدای کارتن.
  • هنگامی که شما فرمت کارتنی را پسندیده اید و میخواهید اطلاعات کارتن را به سازنده بدهید ، تنها طول و عرض و ارتفاع کفایت نمیکند و باید حتما فرمت جعبه کارتن یا همان طرح قالب آن را به صورت دقیق به واحد کارتن ساز گزارش شود یا نمونه اصلی به واحد کارتن سازی ارسال گردد.

 

نحوه اندازه‌گیری سایز یک جعبه

برای اندازه‌گیری جعبه ها یک شیوه صحیح وجود دارد. اندازه‌گیری نادرست و غیراصولی سایز جعبه باعث می‌شود قیمت پیش فاکتور دریافتی شما اشتباه باشد و این به منزله اتلاف وقت و پول شما خواهد بود. اگر نمی‌خواهید فردی که قرار است قیمت بسته بندی شما را تخمین می‌زند، گمراه شود و بهترین پیشنهاد قیمت ممکن را به دست آورید، بهتر است ابعاد جعبه خود را به این صورت اعلام کنید:

  • جعبه را به گونه ای قرار دهید که درب آن رو به بالا باشد، چنانچه انگار قصد دارید جعبه را پر کنید. کناره جلویی جعبه باید رو به خودتان باشد.

  • آن را از چپ به راست اندازه بگیرید – مقدار به دست آمده طول جعبه خواهد بود.
  • سپس پانل های کناری را از جلو به عقب اندازه بگیرید، (بعضی ها به اشتباه گمان می کنند که مقدار به دست آمده عمق جعبه است) مقدار به دست آمده عرض جعبه خواهد بود. غالباً مقدار عددی عرض جعبه از طول آن کمتر است. اگر جعبه مربعی شکل باشد، مقدار عددی طول و عرض جعبه یکسان خواهد بود.
  • در نهایت باید جعبه را از بالا تا پایین اندازه‌گیری کنید اما نباید فلاپ های فوقانی (درب جعبه) را در این اندازه‌گیری لحاظ کنید. اساساً با این اندازه‌گیری می توانید دریابید که عمق جعبه چقدر است و مقدار به دست آمده عمق جعبه خواهد بود.

 

روش صحیح اندازه‌گیری یک جعبه: طول × عرض × عمق = راست به چپ × جلو به عقب × بالا تا پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *