برای خریداران آنلاین، بسته‌بندی تجارت الکترونیکی یکی از نقاط تماس فیزیکی مشتری با نام تجاری شما است. بنابراین این یک فرصت عالی برای ایجاد یک تأثیر ماندگار بر مشتری است و همچنین می‌تواند سبب متمایز شدن از رقبای خود و ایجاد یک تجربه خارق العاده برای مشتری باشد. بسته‌بندی مناسب برای تجارت الکترونیکی علاوه بر تأثیرگذاری بر تجربه خرید، انگیزه تکرار خرید را ایجاد می‌کند و مشتریان را ترغیب می‌کند تا محصولات شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و یا یک نظر مثبت برای سایت شما بگذارند.

بسته‌بندی عنصری مهم در بازاریابی تجارت الکترونیک شماست. در اینجا ۱۳ ایده الهام‌بخش برای شما که به دنبال بسته‌بندی خاصی هستید وجود دارد.

۱- طراحی‌های شیک داخلی

یکی از برندهای زیبایی فرانسه خاطر بسته‌بندی متفکرانه‌ای که در فروشگاه‌های خود ارائه می‌دهد، زبانزد خاص و عام است. اما علاوه بر فروش در فروشگاه‌های خود، بخشی از محصولات خود را توسط تجارت الکترونیکی یا آنلاین نیز ارائه می‌دهد.

مشتریان جعبه‌های قهوه‌ای ساده این برند معروف را باز می‌کنند تا با یک طراحی زرد و سفید روشن مواجه شوند، همچنین در کنار آن یک یادداشت تشکر و دستمال کاغذی زرد نیز وجود دارد. این بسته‌بندی یک بسته‌بندی درجه یک و شیک است که اعتبار برند و کیفیت محصولات آن را تقویت می‌کند.

۲- از مشتریان بخواهید که نظرات خود را به اشتراک بگذارند

بازخورد مثبت برای موفقیت یک شرکت تجارت الکترونیکی حیاتی است، پس چرا قبل از این که مشتریان خود را فراموش کنید، از آنها درخواست بازبینی و اظهار نظر درباره محصول خود نمی‌کنید؟ از برچسب‌ ها در وبسایت می‌توان برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کرد و نظرات و بازخوردهای مشتریان را شنید.

۳- از بسته‌بندی هوشمند استفاده کنید

بسته‌بندی برند فرانسوی در داخل جعبه خود طرح دارد و می‌تواند تجربه جذابی را برای مشتریان به وجود بیاورد. اما جعبه‌های برگشت پذیر Charapak را می‌توان دوباره به عنوان بسته‌بندی کادو استفاده کرد. هر نوع خراش و برخورد در قسمت بیرونی مقوا قهوه ای مشخص نمی‌شود در نتیجه مشتریان می‌توانند از آن دوباره استفاده کنند.نتب

۴- از یک طرح زیست محیطی استفاده کنید

یک نمونه عالی از بسته‌بندی تجارت الکترونیکی زیست محیطی، مارک ایتالیایی Portrait Eyewear است. جعبه‌های مقوایی عجیب و غریب آنها نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند، اما برای چسباندن این جعبه‌ها به یکدیگر نیاز به هیچ چسبی نیست. این ویژگی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا پس از تحویل جعبه را به راحتی بازیافت کنند. همچنین این جعبه کاملاً از مواد بازیافتی ساخته شده است.

۵- بسته‌بندی تجارت الکترونیکی قابل استفاده مجدد را امتحان کنید

کیف‌های حمل و نقل یکبار مصرف در حال محبوبیت بیش از اندازه هستند، به ویژه در میان خرده فروشان لباس که به بسته‌بندی‌های محافظ و حجیم اعتماد نمی‌کنند. نام‌های تجاری بزرگی مانند H&M و Zalando این روش جدید را برای بسته‌بندی تجارت الکترونیکی زیست محیطی امتحان کرده‌اند تا خرید آنلاین را لذتبخش‌تر کنند. H&M حتی به مشتریانی که کیف خود را از طریق پست یا فروشگاه به کمپانی تحویل می‌دهند تخفیف می‌دهد.

۶- بسته‌بندی را آنقدر زیبا کنید که دور ریخته نشود

شرکت لوازم آرایشی Rituals مجموعه هدیه خود را در جعبه‌های زیبا و قابل استفاده مجدد ارائه می‌دهد. این امر نیاز به کاغذ بسته‌بندی را از بین می‌برد و برچسب‌های آن مشتریان را ترغیب می‌کند تا جعبه‌ها را به عنوان یادگاری برای نگهداری وسایل نگه دارند. در تلاش برای استفاده از بسته‌بندی تجارت الکترونیکی پایدارتر، این نام تجاری جعبه‌های خود را نیز جمع و جورتر کرده و جایگزین‌های قابل بازیافت را جایگزین بسته‌های پلاستیکی می‌کند.

۷- گواهی FSC بگیرید

برند‌های آگاه از نظر محیط زیست مانند Rituals و Portrait Eyewear از کاغذهای دارای گواهینامه FSC هر جا که ممکن است استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که مواد بسته‌بندی آنها به طور سازگار با محیط زیست تأمین می‌شود. اگر می‌خواهید مخاطبان جوان و آگاه به محیط زیست را مجذوب خود کنید، این شیوه را در نظر بگیرید.

۸- شارژ مجدد بفروشید

با عدم رضایت و بی‌میلی مصرف کنندگان نسبت به بسته‌بندی‌های غیرضروری، فروشندگان تجارت الکترونیک باید در نظر بگیرند که برای کاهش هزینه‌های خود چه کاری می‌توانند انجام دهند. اگر خود محصول شما با محیط زیست سازگار نیست، حداقل شاید بسته‌بندی محصول شما بتواند دوستدار آن باشد.

Hairstory برندی است که علاقه زیادی به محیط زیست دارد و با فروش دوباره شامپوی خود این موضوع را به مشتریان نشان می‌دهد. استفاده از کیف‌ها می‌تواند در هزینه‌های بسته‌بندی و همچنین هزینه حمل و نقل صرفه جویی کند.

۹- از برچسب های برجسته فلزی استفاده کنید

اگر از بسته‌بندی ساده یا مینیمالیستی برای کاهش هزینه ها یا افزایش پایداری استفاده می‌کنید ، استفاده از برچسب‌های برجسته راهی عالی برای افزودن حس کیفیت و لوکس بودن به بسته های تجارت الکترونیک است.

۱۰- وسایل رایگان را در بسته های خود قرار دهید

۴۹٪ از مصرف کنندگان مایلند در بسته‌های خود هدایای اضافی را دریافت کنند. این هدیه می‌تواند برچسب، آهن ربا یا نمونه رایگان باشد و مشتریان شما را متعجب و خوشحال کند. این روش بازاریابی تجارت الکترونیکی به طور قابل توجهی وفاداری را افزایش می‌دهد و انگیزه خریدهای مکرر را ایجاد می‌کند.

مارک زیبایی فرانسه L’Occitane به دلیل گنجاندن نمونه ای از محصولات رایگان در محموله های خود معروف است و برند آرایشی Glossier با برچسب های مارک‌دار خود باعث افزایش جلب توجه مشتریان می‌شود.

۱۱- از نوار بسته‌بندی سفارشی استفاده کنید

استفاده از جعبه های مقوایی قهوه‌ای اغلب پایدارترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای بسته‌بندی تجارت الکترونیکی است. (معمولاً بیشتر از مقوا سفید حاوی مواد بازیافتی هستند). البته این بدان معنا نیست که شما باید برند تجاری خود را فدا کنید. سعی کنید از نوار بسته‌بندی سفارشی یا تمبر استفاده کنید تا نشانه‌ای از برند شما بر روی جعبه باشد.

۱۲- با فیش های بسته‌بندی خود خلاقیت به خرج دهید

اگرچه بیشتر مصرف کنندگان خواهان بسته‌بندی پایدارتر هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها خواهان فیش های بسته‌بندی و برچسب های برگشت کالای از قبل چاپ شده نیز هستند. بنابراین دریابید که چگونه می‌توانید ضمن این که خدمات عالی به مشتری ارائه می‌دهید از این عناصر برای ارتقا برند خود استفاده کنید. برخی از برندها از فرصت استفاده کرده و doodles را با مشتریان خود به اشتراک گذاشته اند.

۱۳- برند خود را به نمایش بگذارید

برندهای قوی صدا و ارزش‌های خود را در هر فرصتی، از جمله در بسته‌بندی تجارت الکترونیکی خود، به گوش مشتریان خود می‌رسانند. پیام خود را روی بسته‌بندی به نمایش بگذارید و اجازه دهید هر کسی آن را ببیند. شما هزینه‌های زیادی برای بسته‌بندی خود کرده‌اید، بنابراین چرا مشتریان، شما و برندتان را در هر بار باز کردن جعبه به یاد نیاورند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *