شرکت بسته بندی، شرکتی است که توانایی تولید یکی از انواع مختلف بسته بندی کالا و محصولات را داشته باشد. شرکت بسته بندی می بایست مجهز به انواع دستگاه های تولید و چاپ باشد تا بتواند بسته بندی با کیفیت به تولید و عرضه نماید.

کارتن و جعبه بسته بندی

تولید کارتن و جعبه بسته بندی یکی از نیاز های مهم هر کشور و جامعه ای محسوب می شود که صنایع تولیدی یک کشور می بایست محصول نهایی خود را با تعداد مشخص در جعبه های مقوایی و کارتنی قرار داده تا حمل و نقل و همچنین نگهداری آنها تسهیل شود.

بسته بندی چیست؟

شاید شنیده باشید که می گویند بسته بندی همانند کت و  شلوار شماست این جمله بدین معنا است که بسته بندی پوشش محصول شما به حساب می آید و از محتویات کالای شما محافظت می کند. امروزه که عصر ارتباطات نام دارد و انسانها در هر جایی که زندگی می کنند با وجود نیازهای متعددی که دارند به صورت روزمره با تابلوها و بسته بندی متفاوت کالا و محصولات روبرو خواهند شد از این رو بسته بندی برای باقی ماندن در ذهن مخاطب نقش مهمی را ایفا می کند.

نقش بسته بندی

توضیحات درج شده  بر روی محصول شما باعث معرفی محصول می شود و هم چنین می تواند در مورد قیمت، نحوه استفاده و نگهداری، مشخصات فنی و شیمیایی محصول، تاریخ انقضا و دیگر عوامل که بر روی بسته بندی کالای شما به چشم می خورد توضیحاتی را دهد، که در بازاریابی و فروش بسیار حائز اهمیت است.

انتخاب یک بسته بندی مناسب چه نکاتی حائز اهمیت است؟

می توان طراحی بسته بندی را یکی از نکات اولیه در بهتر شدن کسب و کار و فروش یک محصول دانست ( بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی خرما، بسته بندی خشکبار و….) از پرکاربرد ترین بسته بندی ها محسوب می شود.

انتخاب درست رنگ و مقدار آن، نوع چینش حروف و هم نشینی کلمات در کنار یکدیگر پس از انتخاب بسته بندی صحیح، در فروش و بازاریابی کالا امری حیاتی است.

طراحی و رنگ در بسته بندی

طراحی که یکی از اولین عوامل و مهم ترین بخش در بسته بندی به شمار میرود که در بالا درباره آن به صورت جزئی اشاره شد.

نوع طراحی استفاده شده و رنگ انتخاب شده در بسته بندی ذهن ها را به خود جذب کرده و باعث فروش بیشتر محصول می شود. استفاده درست از طیف رنگها و رعایت کردن هارمونی تاثیر زیادی بر بازدید و خرید یک کالا دارد. استفاده از پربیننده ترین رنگ ها باعث ایجاد یک حس خوب و شکیل شدن آن کالا میشود که معمولا می تواند مصرف کننده را به مشتری دائمی کالای شما تبدیل نماید.

نقش بسته بندی در صادرات

اهمیت بسته بندی در صادرات را می توان اینگونه بیان کرد که بسته بندی در هر کشوری جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است و با وجود رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان به چشم میخورد کیفیت و زیبایی بسته بندی در صدر قرار میگیرد.

با افزایش سفارشات و صادرات خارجی و وارد شدن ارز به کشور، اشتغال زایی و بالا رفتن درآمد ملی را شاهد خواهیم بود، که به گونه ای می توان سهمی در حمایت از تولیدات داخلی نیز داشت.

نحوه برند شدن در بسته بندی

با رایج شدن دنیای دیجیتال این فرصت به تولیدکنندگان داده می شود که برای برندینگ محصول خود از یکدیگر پیشی بگیرند.

این تلاش ها باید در مواردی از جمله: جلب اعتماد مشتری، مواد تشکیل دهنده مرغوب، بسته بندی باکیفیت و جذاب، صداقت در تبلیغ محصول و …که میتوان راه بسته بندی موفق در سراسر کشور اشاره کرد استفاده شود.

سخن آخر …

بسته بندی های مختلف با رنگ های جذاب و طراحی های منحصر به فرد موجب موفق شدن و هم چنین برند شدن یک شرکت میشود. در همین راستا نارون کارتن در صنایع بسته بندی آماده خدمت رسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *