برداشت اولیه مشتری از نحوه طراحی جعبه‌ها توسط شما بسیار مهم است. این موضوع به این معناست که مشتری در نگاه اول هنگام مشاهده جعبه‌های شما چه احساسی پیدا خواهد کرد، این موضوع در خرید و فروش آنلاین هم اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. زیرا تنها واسطه بین مشتری‌ها و شما نحوه بسته‌بندی محصولاتتان است که تصویری از کسب و کارتان را به مشتری منتقل می‌کند.

برای طراحی یک جعبه دو جنبه شامل می شود :

  • طرح اولیه آن
  • طرح‌های چاپی و گرافیکی رویجعبه های کارتنی 

 

ابتدا دو روش را برای انتخاب طرح گرافیکی روی جعبه به شما پیشنهاد می‌کنیم :

لیتوگرافی

در این روش شما می‌توانید با بالاترین کیفیت طرح مورد نظر خود را روی جعبه چاپ نمایید و همچنین برای طراحی جعبه‌های سفارشی از بهترین رنگ‌ها با بالاترین درجه همسانی بهره‌مند شوید. این روش به این صورت است که ابتدا طرح مورد نظر شما بر روی کاغذ چاپ می‌شود و در مرحله بعدی این طرح از روی کاغذ به کارتن منتقل می‌گردد. در این روش رنگ‌ها کاملا طبیعی و حرفه‌ای چاپ می‌شوند پس با استفاده از این روش می‌توانید طرح های خود را با بهترین کیفیت بر روی جعبه‌های بسته‌بندی کالاها چاپ کنید.

فلکسو گرافیک

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستید و قصد دارید تا حد امکان عملیات چاپ و طراحی  روی کارتن‌هایتان با کمترین هزینه انجام شود، از این روش استفاده نمایید. می‌توانید از هر تعداد رنگی که تمایل دارید برای انجام فعالیت‌های بازاریابی خود استفاده نمایید. این روش از آن جهت باعث کاهش هزینه‌ها می‌گردد، که طرح شما را مستقیما روی کارتن می‌اندازد. در واقع دیگر مانند روش قبل از کاغذ استفاده نمی‌شود و طرح مستقیما روی کارتن چاپ می‌گردد.

در ادامه در مورد روش‌ها و نکاتی صحبت خواهیم کرد که رعایت آنها می‌تواند تصویر درستی از محصول را در ذهن مشتریان شما تداعی نماید. اولین نکته‌ای که باید آنرا در نظر بگیرید به طراحی جعبه کالاهای شما باز می‌گردد. این که طرح جعبه شما چیست و به چه اندازه‌ای با نوع کالای شما همسانی دارد مهم می‌باشد. مشتریان به طرح‌های خلاقانه واکنش مثبتی نشان می‌دهند و این موضوع را نوعی امتیاز و برتری در کسب و کارتان به حساب می‌آورند، پس سعی کنید همواره با کمک گرفتن از کارشناسان در این حوزه بهترین و خلاقانه‌ترین طرح را برای تک‌تک محصولاتتان در نظر بگیرید.

دومین نکته به گرافیک، تصاویر و فونت برمی‌گردد. بعد از انتخاب بهترین طرح برای جعبه‌هایتان نوبت به طراحی روی جعبه‌های کارتنی می‌رسد. امروزه یک سری پارامترهای ثابتی هنگام طراحی روی جعبه‌ها در نظر گرفته می‌شوند. شما هم می‌بایست این پارامترهای ثابت را با نام تجاری و لوگوی شرکت خود ترکیب نمایید تا پروژه طراحی گرافیکی روی جعبه‌ها با موفقیت انجام شود. یک بسته‌بندی خوب می‌بایست چندین ویژگی را با هم داشته باشد، علاوه بر این که ظرفی برای حمل و محافظت محصول می‌باشد، چندیدن ویژگی دیگر هم در یک بسته‌بندی خوب وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

بازاریابی محصول

هنگامی که رقابت بین صنایع مختلف پیش می‌آید، بسته‌بندی برتر می‌تواند در شناخت محصول شرکت از محصول رقبا مفید واقع شود. به عبارتی بسته‌بندی خود می‌تواند مانند یک فروشنده برتر عمل کند.

نقش اطلاع‌رسانی بسته بندی

یک بسته‌بندی خوب می‌بایست، مشتری را در شناخت کسب و کار و شعار تبلیغاتی شرکت یاری دهد. در واقع قالب و ظرفی که شما برای حمل کالای خود در نظر می‌گیرید می‌تواند نمادی از شرکت شما باشد.

آسا‌ن‌تر شدن استفاده از محصول

بسته‌‌بندی عملكرد مناسبی برای واسطه‌‌ها، توزیع‌كنندگان و مشتریان جهت آسایش ارائه می‌كند. بسیاری از تسهیلات كه به وسیله یک بسته‌بندی مناسب ارائه می‌‌شوند، چیزهایی نظیر برچسب محصول، نحوه مصرف و استاندارد بودن می‌‌تواند باشد.

سخن آخر …

در این مقاله نکات کلیدی را در رابطه با نحوه بسته‌بندی و حمل کالاها و همچنین روش‌های چاپ روی جعبه های کارتنی بررسی کردیم. رعایت کردن همین نکات به ظاهر کوچک می‌تواند کمک‌های قابل توجهی را در جهت افزایش فروش و محبوبیت محصول نزد مشتری شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *