طلاکوب جعبه های مقوایی یکی از خدمات بعد از چاپ افست میباشد که طبق خواسته مشتریان یا تولید کنندگان به جعبه بسته بندی مورد نظر اضافه میشود که با لوکس کردن بسته بندی جذابیت بیشتری به آن میدهد.

طلاکوب و نقره کوب

طلاکوب و نقره کوب دار کردن بسته بندی ها که معمولا در جعبه های مقوایی استفاده میشود یک حرکت بسیار لوکس است که زیبایی دو چندانی را به بسته بندی شما خواهد بخشید.

وقتی میخواهید برای محصولات خود یک بسته بندی زیبا و جذاب در نظر بگیرید، انتخاب های متفاوتی در زمینه طراحی و چاپ دارید که یکی از آنها امکان طلاکوب و نقره کوب است.

اگر مدت زیادی است که یک محصول را به بازار عرضه کرده اید و قصد دارید تغییراتی را روی آن اعمال کنید که از یکنواختی برای مشتری در آید و موجب فروش بهتر نیز گردد، بهترین گزینه کم هزینه نسبت به تغییر طراحی و هارمونی رنگ ها، استفاده از چاپ طلاکوب و نقره کوب است.

بطور مثال میتوانید برند روی بسته بندی کالا یا نوشته های درج شده روی آن را طلاکوب دار کنید. این تغییر شاید به نظر جزئی و اندک برسد اما در نظر مشتری که برند شما را می شناسد و بارها از آن استفاده کرده یک المان جدید به نظر میرسد و حس رضایت را در آن بر می انگیزد.

طلاکوب و نقره کوب دار کردن قسمت هایی از بسته بندی میتواند به طور ناخودآگاه حس لوکس بودن و گران قیمتی را به آن ببخشد، در نظر داشته باشید اعمال چنین المان هایی در محصولات صادراتی نیز بسیار دیده میشود. تولیدکنندگان خشکبار که قصد دارند محصولات درجه یک و با کیفیتی را به بازار هدف عرضه کنند در اکثر مواقع برای بسته بندی های آن نیز هزینه میکنند.

یکی از ویژگی های پس از چاپی که میتوان در جعبه های مقوایی و کارتنی لمینتی اعمال کرد همین طلاکوب دار کردن بسته بندی هاست. این خاص بودن جعبه موردنظر باعث میشود که افراد زیادی به سمت خرید بسته بندی شما ترغیب شوند به خصوص اینکه در موارد صادراتی در کنار کیفیت، زیبایی و منحصر به فرد بودن پک یک کالا نیز از ارزش فراوانی برخوردار است.

             

نحوه طلاکوبی   

چاپ طلاکوب توسط دستگاهی انجام میگیرد که به دو صورت سرد و گرم اعمال میشود. روش حرارتی که به چاپ داغ نیز معروف است. طرح انتخابی بر روی کلیشه پیاده شده و با اعمال فشار و حرارت از این طریق روی بسته بندی موردنظر اعمال میشود که در روش حرارتی با توجه به فشار و گرمای وارد شده برجسته سازی نیز روی جعبه اتفاق می افتد اما در طلاکوب سرد فقط رنگ نوشته ها به صورت طلایی در آمده و برجسته نمیشود.

از نام این نوع چاپ به نظر میرسد فقط به رنگ طلایی است ولی چاپ طلاکوب به صورت نقره کوب و موارد رنگی که به آنها رنگین کوب نیز گفته میشود، انجام میگیرد. شما میتوانید با توجه به سلیقه خود رنگ مورد علاقتان را روی بسته بندی های خود اعمال کنید.

طلاکوب بر روی جعبه های مقوایی مستقیما بر روی جعبه اعمال میشود اما در انواع جعبه های کارتنی فرآیند متفاوتی دارد. در بسته بندی های کارتنی اگر بخواهید برجسته سازی و طلاکوبی یا هر یک از خدمات چاپی دیگر را اعمال کنید می بایست از چاپ افست استفاده کنید چون امکان طلاکوبی بر روی چاپ فلکسویی وجود ندارد.

فرآیند لمینت کردن به گونه ای است که طرح و رنگ مورد نظر بر روی یک ورق چاپ خورده که به شکل یک پوستر در می آید و این پوستر بر روی ورق کارتنی توسط دستگاه ها با چسب مخصوص چسبانده میشود. امکان برجسته سازی در جعبه های کارتن بر روی پوستر صورت میگیرد.

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *