اهمیت بسته بندی لباس

اگر بخواهیم از اهمیت بسته بندی لباس سخن بگوییم نه تنها موضوع حمل و نقل پیش می آید بلکه در انبار و نگهداری نیز کارایی دارد. در بحث حمل و نقل، کالایی را در نظر بگیرید که هیچ گونه بسته بندی بهمراه خود ندارد، آیا حمل و نقل آن را می توان تسهیل کرد؟ خوب جواب منفی است. در زمینه انبار کردن و نگهداری بسته بندی باعث می شود کالای شما کیفیت خود را در مدت زمان طولانی تر حفظ کند. با ذکر این موارد بسته بندی هم چنین می تواند به برند شما هویت ببخشد به طوری که مشتری جعبه بسته بندی شما را به خوبی بشناسد و به دنبال آن در فروشگاه و بازار بگردد.

از طرف دیگر، امروزه بسیاری از فروشگاه ها، ترجیح می دهند تا یک شعبه مجازی به صورت سایت یا صفحه در اپلیکیشن های مختلف نیز داشته باشند، چرا که مشغولیت های روزانه افراد، ترافیک های سنگین شهری و این اواخر هم همه گیری و شیوع بیماری باعث شده تا بسیاری از خریداران، نیاز های خود را به صورت آنلاین تامین کنند. فروشگاه های لباس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در این میان علاوه بر کیفیت کالایی که تهیه می کنیم، جعبه لباسی که کالای ما در آن قرار می گیرد نیز اهمیت بسیاری دارد، چرا که هم بر زیبایی و ارزش کالا می افزاید و هم اگر به صورت آنلاین خرید خود را انجام داده باشیم جعبه بسته بندی لباس می تواند در سالم رسیدن آن بسیار موثر باشد. اگر کالای خریداری شده، هدیه باشد، اهمیت زیبایی و مقاومت کارتن لباس نیز بالاتر می رود.

یکی از اقلامی که فروشندگان و صاحبان برند های لباس می توانند برای جذب و حفظ مشتریان خود بر روی آن سرمایه گذاری کنند خرید کارتن بسته بندی لباس مناسب، با دوام و زیباست.

انواع بسته بندی لباس

امروزه لباس های مختلفی مانند پیراهن مردانه، تی شرت، شال و روسری، لباس کودکان، پیراهن های بلند زنانه(لباس های شب) و غیره خریدار می شوند. بسته بندی های لباس معمولا در دو جنس پلاستیک، مقوایی و کارتنی عرضه می شوند. با در نظر گرفتن اینکه پلاستیک چه آسیب هایی می تواند بر روی محیط زیست بگذارد، انتخاب پک های مقوایی و کارتنی محبوب ترین گزینه محسوب می شوند. مقوا با داشتن امتیاز چاپ و فرم دهی بالایی که دارد امکان تبدیل شدن به هر شکلی را می تواند داشته باشد و این جعبه ها از نظر وزنی، بسیار سبک و بادوام هستند.

در اینجا برای آگاهی بیشتر چند جعبه بسته بندی لباس را به شما معرفی می کنیم:

کیف های مقوایی و کاغذی

این روز ها در بسیاری از فروشگاه های لباس حضور کیف های مقوایی را بسیار مشاهده می کنیم. این بگ ها در واقع جایگزین نایلون های پلاستیکی هستند که در گذشته اکثر فروشگاه های لباس از آن ها استفاده می کردند اما امروزه اگر فروشگاهی ارزش بیشتری برای کالای خود و نحوه ارائه آن به مشتریان قائل باشد حتما بگ مقوایی برای آن تدارک می بیند.

همچنین این کیف های مقوایی یا کاغذی از مقاومت بالایی برخوردار نیستند و در واقع هدف اصلی طراحی آن ها این است که خریداران کالای خود را به راحتی تا منزل حمل کنند. پس بدیهی است که قیمت این محصولات به نسبت قیمت کارتن بسته بندی پوشاک با دوام بالا تر، ارزان تر خواهد بود. این کیف ها را می توانید در سایز های متنوعی سفارش دهید.

             

جعبه مقوایی بسته بندی لباس

جعبه های مقوایی نیز از بسته بندی های مرسوم در صنعت پوشاک می باشند که آشنا ترین آن ها جعبه کفش است. اما در واقع این جعبه ها مناسب بسته بندی لباس در انواع مختلفی چون پیراهن ها، روسری ها و …. نیز می باشند.

جعبه های مقوایی در ابعاد و اندازه و طرح تنوع بسیار خوبی دارند و در واقع هر سلیقه ای را پوشش می دهند. درست است که با توجه به مقوای استفاده شده در آن کیفیت های متفاوتی هم دارند، مثلا کارتن ۵ لایه مسلما با دوام تر از کارتن ۳ لایه است، اما عموما دوام بالا از ویژگی های این محصولات است.

برخی از شرکت ها با توجه به نیاز شما جعبه های مقوایی را در طرح های جذابی تولید می کنند. مثلا یک جعبه مقوایی با درب شفاف از محبوب ترین انتخاب های فروشنده های خوش سلیقه است. اگر رنگ قهوه ای مقوا را دوست ندارید می توانید جعبه خود را در رنگ های دیگری نیز سفارش دهید.

اگر بخواهیم در میان کارتن های مقوایی به محبوب ترین و پرفروش ترین آنها اشاره کنیم می توانیم از کارتن لمینتی، کارتن دایکاتی، کارتن بسته بندی صادراتی نام ببریم.

                  

یکی از دیگر مزیت های کارتن مقوایی دوام خوب آن برای انتقال اجناس از تولیدی ها و کارگاه ها به فروشگاه هاست، که سبب می شود تا کالا ها با کمترین آسیب به راحتی تا مقصد حمل گردند. قیمت کارتن بسته بندی لباس با توجه به کیفیت، سایز و طراحی آن مختلف است.

هارد باکس بسته بندی لباس

اگر شما یک کالای لوکس و گران قیمت به مشتریان خود عرضه می کنید باید توجه داشته باشید که انتظار آن ها از بسته بندی نیز به همین نسبت بالا می رود. پس با توجه به این که قیمت جعبه بسته بندی لباس از نوع هارد باکس گران خواهد بود، اما این جعبه ها از واجبات پوشاک گران قیمت به حساب می آیند.

جنس این بسته ها از مقوای چند لایه است و دوام بسیاری بالایی دارند و می توان گفت پس از قرار دادن اجناس در این جعبه ها خیالتان آسوده خواهد بود. هارد باکس ها علاوه بر صنعت پوشاک در بسته بندی فانتزی شکلات و شیرینی، محصولات دیجیتالی هوشمند و زیورآلات نیز جای خود را باز کرده اند. با توجه به قیمت بالای این محصولات بهتر است سفارش جعبه بسته بندی لباس از نوع هارد باکس و خرید کارتن بسته بندی لباس را از شرکت های معتبر انجام دهید.

         

کارتن پستی بسته بندی لباس

همانطور که خواندید بسته بندی های لباس تا چه حد متنوع هستند و چه معیار هایی برای انتخاب بسته بندی کارتن لباس مناسب وجود دارد. اما اگر بخواهیم یک لباس را با پست به مسافت دورتر ارسال کنیم حتما باید از کارتن پستی استفاده کنیم.

اولین دلیل آن دوام کارتن پستی است که امروزه انواع رگال دار آن نیز در بازار موجود است که به راحتی می توان لباس ها را درون آن آویزان کرد تا از چروک شدن آن ها جلوگیری نمود و دلیل دوم داشتن چاپ بر روی این محصولات است که بر خلاف کارتن بدون چاپ بر روی آن محلی برای آدرس گیرنده، فرستنده و تمبر در نظر گرفته شده است.

طراحی بسته بندی لباس

با توجه به اینکه بسته بندی مورد نظر در چه صنفی می خواهد استفاده شود، طراحی آن نیز متفاوت است. طراحی بسته بندی لباس آقایان، بانوان و کودکان همگی با هم تفاوت دارند. از این رو با توجه به نیازها و شرایط روان شناختی هر کدام طراحی متفاوتی را میتوان خلق کرد. از آن جایی که آقایان ترجیح می دهند بدون اتلاف وقت و با کمترین زمان ممکن بهترین انتخاب را داشته باشند. جعبه هایی که روی انها طلقی شفاف کار شده باشد و امکان دیده شدن محصول را بدهد، می تواند به انتخاب سریع تر و بهتر آنها کمک کند.

استفاده از رنگ های شاد و روشن روی پک های لباس خانمها مانند بسته بندی شال و روسری بیشتر به چشم می آید زیرا رنگ های شاد بیشتر نظر بانوان را جلب می کند. از آن جایی که کودکان و نوزادان در انتخاب محصول نقشی ندارند جنس جعبه مورد استفاده از اهمیت بیشتری برخوردار است به گونه ای که موجب حساسیت نشود. خلاقیت به کار رفته در طراحی هر نوع جعبه ای که برای لباس و منسوجات استفاده می شود بسیار مهم است. از آنجایی که بسته بندی معرف کالای شماست، تولیدکنندگان می بایست بیش از پیش به آن اهمیت دهند.

سخن آخر …

با در نظر گرفتن الیاف لباس ها و هم چنین حساسیت هایی که در تنوع جنس آنها به چشم می خورد، بسته بندی های مقوایی و کارتنی که باعث هیچ گونه حساسیت نمی شوند بهترین گزینه برای انتخاب هستند. اگر تولید کننده ای در عرصه لباس و پوشاک هستید با در نظر گرفتن نیازهای مصرف کنندگان می توانید در زمینه جعبه به عنوان یک بسته بندی خوب لباس اقدام به سفارش نمایید که شرکت بسته بندی نارون کارتن در بخش فروش به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *